Latvijas skolas soma (2022./2023. m.g.)

SKS

Iepazīsti mākslas valodu

24.05.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 3.d klases skolēni devās uz Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, piedalījās nodarbībā iepazīsti mākslas valodu!”.

Pirms nodarbības skolēni ar lielu interesi apskatīja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Daļa no skolēniem šajā muzejā bija pirmo reizi. Nodarbībā skolēni tika  stāstīts par krāsu nozīmi mākslas darbā ietvertās emocionalitātes attēlošanā, aplūkojot latviešu modernistu darbus. Skolēni iepazinās ar to, kā mākslinieki izmanto spilgtas un intensīvas krāsas, lai glezniecībā sasniegtu emocionālus efektus, piemēram, prieku, skumjas vai bailes. Nodarbības vadītāja iepazīstināja arī ar mākslinieku apzināti veidotiem kompozīciju principiem un to ietekmi uz gleznu radītajām izjūtām. Pēc tam skolēni ar lielu aizrautību iejutās mākslinieku lomā un zīmēja savu mākslas darbus.

Skolēni atzina, ka pasākums muzejā bija aizraujošs un izzinošs.

Paldies par lielisko iespēju,3.d klases skolēni un audzinātāja!


SKS

Dzelzceļa muzejs

17.maijā 4.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Dzelzceļa muzeju. Muzejā bērni iepazina dzelzceļa vēsturi. Lielu prieku sagādāja praktiskā darbošanās ar ūdens uzpildes sūkni, ar kuru tika uzpildītas tvaika lokomotīves.

Izrādījās, ka Edgars diezgan labi saprata inerces spēku, kurš ļauj smago ūdens krānu pagriezt diezgan viegli, tiklīdz tas tiek iekustināts. Tomam vislabāk patika vagoni, kuros pārvadāja cietumniekus. Kopumā bērniem vislabāk patika aktivitāte, kur uzliekot “austiņas” varēja sadzirdēt dažādas ar dzelzceļu saistītas skaņas. Pasākuma noslēgumā bērniem tika dota iespēja piedalīties fotoorientēšanās spēlē, kurā viņi varēja izmantot attapību un ātrumu. Šīs sacīkstes vislabāk patika Alenam, kurš bija patiesi aizrāvies! Bērni atzinīgi novērtēja muzeja apmeklējumu un cer, ka arī nāktonē šādi pasākumi tiks rīkoti!

Paldies par lielisko iespēju-4.b klases skolēni un audzinātājs.


SKS

“Vecrīgas pētnieks”

20.05.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 9. klašu skolēni piedalījās  Prima Tours organizētā aktivitātē “Vecrīgas pētnieks”.

Pasākums tika organizēts kā Rīgas pilsētas kultūrmantojuma (ēkas, pieminekļi, mākslas un arhitektūras stili, leģendas) iepazīšana orientēšanās spēles veidā. Klase tika sadalīta  komandās. Skolēni ar kartes palīdzību meklēja norādītos objektus, iepazinās ar vēsturisko informāciju un pildīja vēsturiskos un  radošos uzdevumus.

Skolēni atzina, ka orientēšanās spēle bija lielisks veids kā  nostiprināt un iegūt jaunas zināšanas par dažādiem kultūrvēsturiskiem objektiem Vecrīgā. Skolēni atzinīgi novērtēja arī kopā būšanas prieku.

Paldies par lielisko iespēju –klašu skolēni un audzinātāji.


SKS

Animācijas darbnīca Kino muzejā

Laika posmā no 2. – 19.05. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 5.b un 6.cd klases skolēni apmeklēja Kino muzeju, piedaloties animācijas darbnīcā. Darbnīcas dalībnieki veidoja aplikāciju animācijas filmiņu stop motion tehnikā. Paralēli filmiņas veidošanai darbnīcas vadītājs iepazīstināja skolēnus ar nozīmīgākajiem posmiem filmas tapšanā, kā arī stāstīja par kino profesijām, kas iesaistītas animācijas filmas radīšanā.

Paldies par iespēju –skolēni un audzinātājas.


SKS

“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.

16.05.2023.  programmas  “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 3.d   klases  skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.

Tas bija teātra uzvedums ar darbības secību un kulmināciju momentiem, kas ieveda skolēnus dizaina, mākslas, izglītības, amatniecības un zinātnes mijiedarbības pasaulē. Nodarbību veidoja patstāvīgā ekspozīcija ar laikmetīgās mākslas elementiem, kurā mākslinieciskā veidā, izmantojot visus cilvēka maņu orgānus, katrs  varēja interaktīvi iepazīties gan ar mākslas, gan kultūras kopumā fenomeniem

 

3.d klases skolēnu atziņas pēc pasākuma:

  • man patika, ka stāstīja par zvaigznēm, kur vajadzēja ievēlēties vēlēšanos un sadedzināt lapiņu;
  • es uzzināju, ka ir tāda vieta;
  • šī bija visinteresantākā vieta, kur esmu bijusi;
  • man patika lielā bumba, kur bija zvaigžņotā debess un stāstīja par kosmosu;
  • man ļoti patika labirints, tesla, ilūziju stikls;
  • man ļoti patika tunelis ar slidkalniņu un spogulis, kur izskatās, ka ir tikai galva;
  • man patika ugunsšovs,
  • man visvairāk aptika skelets un augi;
  • man patika krēsls ar adatām vai naglām;  patika slidkalniņš, kur mati cēlās stāvus;
  • visvairāk man patika pudele, kur ielēja šķidrumu, aizdedzināja un palaida kā raķeti;
  • man ļoti patika, ka varēju visu izmēģināt pati.

Paldies par lielisko iespēju-3.d klases skolēni un audzinātāja.


SKS

“Ziedoņa klase”

 10.05.2023. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 6.b klases skolēni kopā ar audzinātāju apmeklēja fonds “Viegli” izlaušanās istabu “Blēņas un pasakas”.

Nodarbības ievadā skolēni iepazinās ar Imanta Ziedoņa personību un daiļradi, attīstot audiovizuālo uztveri un prasmi strādāt ar tekstu.
Stundas centrālais notikums bija izlaušanās istaba, kas balstīta uz Imanta Ziedoņa Blēņas un pasakas. Istaba ar dažādiem uzdevumiem, tā bija kā spēle, kuras mērķis ir, atrisinot savstarpēji saistītu uzdevumu virknējumu, pēc iespējas ātrāk izkļūt no istabas.

Skolēnu atziņas pēc pasākuma – šajā aktivitātē mums bija iespēja vairāk iepazīt I. Ziedoni un pārbaudīt mūsu zināšanas interesantā veidā – caur spēlēm. Uzņemšana bija ļoti silta un laipna. Laiks, ko pavadījām Ziedoņa klasē pagāja ļoti ātri. Klases biedri izteica vēlmi izpildīt uzdevumus arī citās istabās.

Paldies Fondam “Viegli” par lielisku iespēju –
6.b klases skolēni un audzinātāja


SKS

Turaidas muzejrezervāts

11.05. 2023. 8.c un 10.a klašu  skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  apmeklēja “Turaidas muzejrezervātu”.

10.a klases skolēni apskatīja muzeja pamatekspozīciju – tā bija alternatīva mācību stunda “mācos muzejā”, kur skolēniem bija jāveic pētījums. Savukārt 8.c klases skolēni  rakstīja recenziju par ekspozīciju “Klaušinieks. Saimnieks. Pilsonis” un piedalījās tematiskā ekskursijā pa dabas taku Turaidas muzejrezervāta  Mežaparkā.

Skolēni atzinīgi novērtēja dažādās aktivitātes, ar prieku iesaistījās uzdevumu veikšanā.

Paldies par lielisko iespēju – 8.c un 10.a klašu skolēni un vēstures skolotāja.


SKS

Rīgas Jūgendstila muzejs

 Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 8.b klases skolēni 21. aprīlī apmeklēja Rīgas Jūgendstila muzeju. Muzeja apmeklējums bija alternatīva vēstures stunda, kurā skolēni varēja sajust Jūgendstila laika elpu. Muzeja gide bija ļoti zinoša, laipna, viesmīlīga ģērbusies tā laika drēbēs. Pēc nodarbības skolēni varēja izprintēt diplomu, ka ir apmeklēts Jūgednstila muzejs.

Muzejā  bija aplūkojams autentisks jūgendstila dzīvokļa interjers un moderna digitālā ekspozīcija. Dzīvokļa interjers pilnībā atklāja jūgendstila būtību – no telpu plānojuma, oriģinālajiem sienu krāsojumiem un griestu gleznojumiem līdz telpu iekārtojumam. Apskatāmas bija arī mēbeles, trauki, mākslas darbi, pulksteņi, apģērbi, izšuvumi un citi priekšmeti.

Moderna un interaktīva digitālā ekspozīcija iepazīstināja ar Rīgas krāšņo jūgendstila arhitektūru, dizainu, mākslu un 20. gadsimta sākuma rīdzinieku sadzīvi.

Vēstures stundā, skolēni pildot aptauju, varēja pārbaudīt  savas jauniegūtās zināšanas.

Peldies par lielisko iespēju- 8.b klases skolēni un skolotāja.


SKS

Kinolektorijs “Iepazīsties – LEĻĻU KINO!”

27. aprīlī Rīgas 84. vidusskolas 2.b klases skolēniem programmas „Latvijas skolas somas“  ietvaros bija lieliska iespēja doties uz Rīgas kinostudiju – uz SIA filmu studiju „Animācijas brigāde”, piedalīties  kinolektorijā „Iepazīsties- Leļļu kino”.

Kultūrizglītojošs pasākums, kura laikā bērniem bija iespēja uzzināt, kā top leļļu animācijas filmas, satikt to veidotājus, redzēt tēlus -lelles, kas atdzīvojas uz ekrāna un arī noskatīties jaunākās latviešu leļļu animācijas filmas.

Kinolektorija laikā skolēniem tika radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei. Uzskatāmi tika demonstrēts animācijas veidošanas process. Skolēniem bija iespēja vērot profesionāļu darba procesa video un izzināt, kā top dažādas skaņas, kā ierunāti filmās dzirdamie dialogi, kāda nozīme montāžai, muzikālajam noformējumam. Katrs varēja iemūžināt fotogrāfijās sevi kopā ar iemīļotajiem filmu varoņiem.

Rīgas 84. vidusskolas 2.b klases
skolēni un audzinātāja.


SKS

 “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”

26.aprīlī programmas  “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.a klases skolēni devās uz Rīgas Zoo dārzu, piedalījās ekskursijā  “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”.

Nodarbības laikā dalībnieki vēroja dzīvniekus un izzināja to dzīvesveidu savvaļā. Iepazina dzīvnieku pielāgojumus salīdzinot ar teikās un nostāstos aprakstīto uzvedību. Diskutēja un rada argumentāciju par dzīvnieka izvēli Latvijas novadu pilsētu ģerboņos, atklāja likumsakarības kultūrainavas un dzīvnieku aizsardzības jomā.

Paldies par iespēju!
2.a klases skolēni un audzinātāja.


SKS

“Atklāj mākslas muzeju”

Laika posmā no 13.04. – 27.04. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 3.b, 3.c un 4.a  klases skolēni piedalījās Latvijas Mākslas muzeja izzināšanā gida pavadībā.

Norises laikā skolēni iepazinās ar dažādiem mākslas procesiem vēstures gaitā Latvijā un ievērojamākajiem meistardarbiem, izceļot katra perioda nozīmīgākās, izcilākās parādības un autorus, kā arī inovācijas.

Gids virzīja pastaigu cauri ekspozīcijām par Latvijas mākslu 19.—20. gadsimtā. Aktivitāte ietvēra sarunas elementus, radot skolēnos interesi, izpratni par vispārzināmo, problemātisko un neviennozīmīgo, kā arī veicināja labvēlīgu personīgo saikni ar mākslu. Norises laikā skolēnos tika attīstīta radošā un kritiskā domāšana, veicināta izpratne par mākslas un vēstures procesiem un to saistību.

Paldies par lielisko iespēju!


SKS

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros aprīļa beigās  Rīgas 84. vidusskolas 5.c un 7.b klašu skolēni apmeklēja Rīgas motormuzeju. Apskatīja pamatekspozīciju un piedalījās nodarbībā “No kvēlspuldzes līdz elektroauto”.

Patika un ļoti noderīga bija tehniski radošā darbnīca. Interesants bija eksperiments, kā skābi augļi vada elektrību – citronus saslēdza elektriskajā ķēdē un tie vadīja elektrību. Patika arī Edisona eksperiments, kā dažādi materiāli iededza spuldzīti. Bija interesanti uzzināt, ka latvietis A.Dambis Latvijā izgatavojis automašīnu, kura  Dakāras rallijā ieguvusi pirmās vietas.  Gide ļoti interesanti stāstīja par Latvijas automobiļu vēsturi. Kad nedaudz palika garlaicīgi klausīties, patika, ka varēja arī patstāvīgi apskatīt autoekspozīciju. Mums bija iespēja apskatīt ekskluzīvu, dārgu auto izstādi, kas muzejā bija tikai uz neilgu laiku.

Paldies Motormuzeja nodarbības vadītājai par aizraujošo, atraktīvo un patiešām vērtīgo nodarbību!  Pēc nodarbības ar interesi izpētījām arī visus muzeja eksponātus. Iesakām!

Paldies par lielisko iespēju!


 

 

SKS

“Saule spīd 24 stundas”

19. martā programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 11.ab klašu skolēni apmeklēja “Splendid palace” un noskatījās filmu “Saule spīd 24 stundas”.

Jauniešu iespaidi  par filmu  dalījās. Bija skolēni, kuri izprata filmas galveno domu, bet  bija arī tādi, kurus filma neuzrunāja un tāpēc nepatika. Pēc filmas noskatīšanās klases stundā jaunieši kopā ar audzinātāju pārrunāja tās galveno domu – vai citu cilvēku ieteikumi kaut  ko mainīt dzīvē ir derīgi pašam indivīdam; kādas ir mūsu dzīves vērtības un kā tās ietekmē mūsu dzīvi; kam mēs ticam un uz ko paļaujamies kritiskajās situācijās? Filmu noskatoties, skolēni varēja salīdzināt savu viedokli ar filmas varoņu pieņemtajiem lēmumiem.

Paldies par iespēju noskatīties filmu un padiskutēt par savas dzīves vērtībām.


SKS

“Ritma un skaņu pasaulē”

 19.martā programmas “Latvijas skolas soma ietvaros 3.a, 5.a, 6.a, 7.d, 8.c un 8.d klašu skolēni piedalījās Nila Īles studijas muzikāli izglītojošā darbnīcā “Ritma un skaņu pasaulē”.

Caur kopīgu instrumentu saspēli  skolēni tika iepazīstināti ar dažādiem perkusiju instrumentiem, iepazina skaņas daudzveidīgo burvību, izmēģināja dažādu tautu skaņu instrumentus. Tā bija saruna mūzikas valodā, kuras laikā katram bija iespēja ne tikai skatīties un klausīties, bet pieskarties, izmēģināt un izbaudīt dažādus mūzikas instrumentus. Šī muzikālā saruna caur instrumentu palīdzēja atvērties pat visnoslēgtākajiem skolēniem un darboties ar visiem kopā.

Ikviens dalībnieks atzina, ka nodarbība bija interesanta un aizraujoša!

Paldies!


SKS

Spoku stunda”

20.martā programmas Latvijas Skolas somas ietvaros  5.c klases skolēni piedalījās Rakstniecības un mūzikas muzeja veidotajā “Spoku stundas” nodarbībā.
Vislabāk bērniem patika spocīgie stāsti par baltajiem cimdiņiem un dīvainajām zvanu skaņām kapsētā. Skolēni iemācījās, ka spoku stāstiem nav jābiedē, bet beigās jābūt nedaudz smieklīgiem. Nodarbības noslēgumā viņi rakstīja savus spoku stāstus.

Paldies par interesanto nodarbību,
5.c klases skolēni un audzinātāja.


SKS

Radošā nodarbība “Mana runa pārliecina”

14.04.2023. Rīgas 84. vidusskolas 4. d klases skolēni programmas “Latvijas Skolas soma” ietvaros  piedalījās radošajā nodarbībā “Mana runa pārliecina”, kuru vadīja pasākumu vadītājs un improvizators Krišjānis Berķis.
Radošajā nodarbībā skolēni uzzināja, kā trenēt prasmi uzstāties publikas priekšā, atbrīvoties no satraukuma kļūdīties auditorijas priekšā, veiksmīgi veidot publiskas runas saturu.
Pateicoties iegūtajām zināšanām nodarbības laikā skolēni attīstīja prasmi publiski uzstāties, improvizēt un pārvarēt bailes no publiskās uzstāšanās. Tas viss tika panākts iejūtoties aktiera profesijā,  uzstājoties un praktiski darbojoties caur smiekliem, jokiem un dažādām spēlēm. Tika veicinātas ne tikai skolēnu komunikācijas prasmes, bet arī klausīšanās un sadarbības prasmes. Skolēniem ļoti patika nodarbība. Skolēni arī atzina, ka pēc nodarbības ir palikuši drošāki un vairs tik ļoti nebaidās uzstāties klases priekšā.

Paldies par lielisko iespēju –
4.d klases skolēni un audzinātāja.


SKS

 

“Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs”

Marta beigās programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 6.d klases skolēni apmeklēja Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, piedaloties muzejpedagoģiskā nodarbībās “Pārskata ekskursijā” un “Vecrīga leģendās un stāstos”.
“Pārskata ekskursijas laikā” muzeja pamatekspozīcijās skolēni guva priekšstatu par Rīgas pilsētas rašanos un  Latvijas kuģniecības vēsturi. 14 muzeja zālēs redzēja gan izcilus kultūrvēstures un mākslas priekšmetus, gan ikdienā lietotas lietas, kas muzejā nonākušas gandrīz 250 gadu ilgajā tā pastāvēšanas laikā.
Turpinājumā ekskursijā “Vecrīga leģendās un stāstos” skolēni gida pavadībā apskatīja dažādos Rīgas baznīcu gaiļus, uzzināja leģendas  gan par Domu baznīcu, gan citām ievērojamām vietām. Skolēnus pārsteidza spoku stāsti par Sv. Pētera baznīcu. Vairums skolēnu atzina, ka uzzinājuši daudz ko jaunu par vairākām svarīgām vietām Vecrīgā un par Rīdzenes seno gultni.

Pēc ekskursijas skolēni  veido  radošo darbu  “Mans video stāsts”.

Paldies par lielisko iespēju piedalīties aizraujošā pasākumā,
 6.d klases skolēni un audzinātāja!


SKS

“Iepazīsti Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”

20.03.2023. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 7.c klases skolēni piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīsti Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Nodarbības laikā  skolēni varēja ieskatīties teātra aizkulisēs un darbnīcās, uzdot interesējošos jautājumus un izmēģināt dažas lietas no aktiera ikdienas. Pastaiga caur teātri bija kā saruna starp skatītāju un aktieri, kurš palīdzēja ieraudzīt, kā top izrāde.
Jaunieši atzina, ka nodarbība bija saistoša un interesanta. Lielākā daļa skolēnu Latvijas Nacionālajā teātrī bija pirmo reizi. Lielu prieku sagādāja arī tas, ka nodarbību vadīja aktrise Liene Sebre.
Paldies par interesanto piedzīvojumu – 7.c klases skolēni un audzinātāja!


SKS

Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”

20.03.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 7. a klases skolēni kopā ar audzinātāju apmeklēja fonds “Viegli” izlaušanās istabu “Blēņas un pasakas”.

Tā ir interaktīva nodarbība. Ievaddaļā skolēni papildināja zināšanas par Imanta Ziedoņa personību un viņa daiļradi. Galvenā nodarbības daļa bija veltīta Imanta Ziedoņa pasaku iepazīšanai no grāmatas “Blēņas un pasakas”. Skolēniem bija  jāveic dažādi savstarpēji saistītu uzdevumu virknējumi, kas attīsta caurviju prasmes – lasītprasme, radošums, sadarbība un līdzdalība. Izlaušanās spēles laikā skolēni šos uzdevumus veica trīs izlaušanās istabās, kuras balstītas uz trīs Imanta Ziedoņa pasakām “Suns Funs un vējš”, “Pasaka par pogu” un “Kroko un Dils”.

Skolēni atzinīgi novērtēja dalību pasākumā, viennozīmīgi ieteiktu šo pasākumu apmeklēt vienaudžiem. Svarīgākais šķita tas, ka interesantā, brīvā, pozitīvā gaisotnē guva jaunas zināšanas.

Paldies par lielisko iespēju – skolēni un audzinātāja!


SKS

Filma “Mātes piens”

22. februārī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 9. klašu un 12. klašu skolēni apmeklēja kinoteātri Splendid palace, kur bija iespēja noskatīties filmu “Mātes piens”.

Skolēnu atziņas pēc filmas noskatīšanās:

Filma “Mātes piens” man patika, filma bija interesanta. Filmai ir gredzenveida struktūra, precīzāk, sākumā un beigu kadri, kuros katra savā laikā pretī nezināmajam dodas vecmāmiņa un mazmeita. Filmā bija daudz šokējošu notikumu un momentu. Šī filma bija aizraujoša, dēļ galvenās varones, kurai dzīvē bija daudz notikumu un problēmu.

Mani aizrāva filmā redzētā emocionālā puse. Es skatoties filmu sāku aizdomāties par stāstiem, ko mani vecvecāki ir stāstījuši. Filmā paradījās talantīgs cilvēks, kuram bija spoža nākotne. Nākotne, kas tika sasista ar āmuru. Sargājot kādu, kam spēka vairs nebija un sirds lūza no neizturamām mokām. Tas bija tikai viens no notikumiem, kurus skatoties nevarēju neizjust smagumu uz pleciem. Mēģināju izjust empātiju un sāku skatīt mūsdienu dzīvi daudz savādāk. Jā, karš bija beidzies, bet cilvēki joprojām dzīvoja ar savažotām rokām un nespēja pat brīvi aiziet no šīs pasaules. Manuprāt, ir nozīmīgi noskatīties filmas par to laiku, lai patiešām spētu novērtēt dzīvi kāda mums ir šobrīd.

“Mātes piena” varones nevar justies drošas par savas telpas noslēgtību, jo tā pieder kādam citam režīmam, personai, vai arī depresijai. Filmā, ko saņem nākamās paaudzes, plūst vairāk sāpju, traumas un ciešanu, dodot mazāk vietas mīlestībai. Lai mainītos politika, pietiekoši daudziem indivīdiem jāpiedzīvo personīgas izmaiņas, kuras visbiežāk iniciē vai pamudina līdzcilvēku iesaistīšanās.

“Mātes piens” ir vērtīga filma. Tā skar svarīgas tēmas un rada spēcīgas emocijas, kas paliek līdzi ilgi pēc tam, kad filma ir beigusies. Galvenās varones, Jāzepa mātes, stāsts ir ļoti emocionāls un aizkustinošs, un tas palīdz izprast mātes mīlestības spēku.

Šī filma man ļoti labi palīdzēja izprast tā laika valdības ietekmi uz cilvēkiem, tas kā daži notikumi spēja izbojāt visas nākotnes iespējas cilvēkam, nebija nekādas brīvības paust savu viedokli, kā arī to, ka nevienam nevarēja uzticēties, jo jebkurš varēja tevi nosūdzēt.

Filmā “Mātes piens” bija ļoti detalizēti atspoguļots latviešu gars un griba pēc neatkarības un brīvības. Sižetā attēlots, cik ļoti stipri Padomju vara slāpēja cilvēku brīvas runas tiesības. Pateicoties zināšanām, kuras ieguvu skatoties filmu, man ir cits skats uz Padomju savienību un komunismu.

Filmā bija parādīts, kā brīvības ierobežošana sagrauj cilvēkus, jo viņi vairs neredz dzīves jēgu, jūtas bezspēcīgi un bezpersoniski. Cilvēks nedrīkstēja atklāt savu iekšējo būtību, savas domas, sapņus, vēlmes, ja tādā veidā tiktu izteikta pretošanās pastāvošajai varai. Latvieši centās sev iegalvot, ka jāsamierinās ar nepieņemamo attieksmi, jo citu variantu neesot. Cilvēkus mānīja, muļķoja un necienīja, latviešiem nebija vērtības, viņi tika uzskatīti par marionetēm, kas ir paklausīgas un pakļāvīgas krieviem. Astra visu savu mūžu bija nodzīvojusi krievu ēnā, viņa nedrīkstēja būt lepna latviete. Vēlāk viņai tika atņemtas iespējas sekot savam sapnim un justies nozīmīgai un vajadzīgai. Noras mamma bija iekšēji mirusi, jo laiks, kurā viņa dzīvoja, atņēma cilvēkiem gaisu, tos lēnām un mokoši nogalinot. Mūsdienu latviešiem jābūt bezgalīgi pateicīgiem tiem, kuriem pietika drosmes un spēka, lai ziedotu sevi cēlam mērķim – brīvai Latvijai.

“Mātes piens” ir vērienīgs un aizkustinošs stāsts par trīs paaudžu sieviešu saistībām un cīņu par dzīvi, mīlestību un ģimenes vērtībām. Filma spējīgi atklāj emocionālos saspīlējumus un nežēlību, kas varētu būt saistīti ar meitas, mātes un vecmāmiņas stāstu. Šī filma lika novērtēt to, ka mēs šodien dzīvojam brīvā valstī.

Paldies par sniegto iespēju,  skolēni un audzinātājas!


SKS

”Smieklu sasaukšanās”

6. martā programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 2. d un 4.c klases skolēniem bija iespēja redzēt Valmieras drāmas teātra izrādi “Smieklu sasaukšanās”. Izrādes pamatā ir mūziķa Renāra Kaupera dziesmas bērniem – “Sasauc smiekluAdd Gallerys izklīdušus” ar Latvijā iemīļotās dzejnieces un rakstnieces Ineses Zanderes stāstiem.

2.d klases skolēni un audzinātāja atzina, ka izrāde “Smieklu sasaukšanās” radīja daudz pozitīvu emociju. Aktieru prieks, aizrautība un pozitīvā enerģija, ko sniedza skatītājiem bija lipīga. Bērnu smiekli un mirdzošās  acis izrādes laikā liecināja par to, ka izrāde spēja uzrunāt ik vienu zālē esošo. Izrāde ļoti interesantā, krāsainā un skanīgā veidā lika palūkoties uz pasauli bērna acīm.

4.d klases skolēnu atziņas pēc izrādes noskatīšanās:

  • man viss ļoti patika, bija jautri un smieklīgi;
  • man ļoti patika konfekšu tūta un dziesma, ko visi dziedāja līdzi;
  • man ļoti patika skatuves noformējums;
  • man patika aktieri, scenārijs, skatuve, dziesmas un bija bēdīgi, kad teātra izrāde beidzās;
  • es šajā teātrī biju pirmo reizi, arī izrāde man ļoti patika;
  • man patika skanīgās, jautrās dziesmas;
  • man patika, ka izrādē dziedāja Renārs Kaupers;
  • man patiess prieks, ka es kopā ar klasi varēju redzēt tādu kolosālu izrādi;
  • man ļoti patika stāsti, kurus aktieri izspēlēja, tie bija jautri un interesanti.

Paldies par lielisko iespēju, skolēni un audzinātājas!


SKS

Izstāde “Snīkeri: eko x ego”

3.martā programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 5.d klase apmeklēja izstādi “Snīkeri: eko x ego”.

Izstādei atlasītie materiāli – sākot no etnogrāfiskiem 19. gadsimta fetiša priekšmetiem un beidzot ar Latvijā ražotu 3D printeri, kas turpina darināt jaunus eksponātus arī izstādes norises laikā, – veido starpnozaru pieejā balstītu vēstījumu, lai atspoguļotu mijiedarbi starp sporta un kultūras industrijām, “veselā miesā vesels gars” mārketingu un ražošanas tehnoloģijām.

Skolēnu pārdomas pēc izstādes:

  • Man ļoti patika šī izstāde, noteikti iešu vēlreiz ar savu ģimeni.
  • Interesanti likās ķīniešu meiteņu mazās kurpītes.
  • Es uzzināju, ka Ozolam ir sava snīkeru kolekcija.
  • Man patika viktorīna, kur varēja pārbaudīt jauniegūtās zināšanas.
  • Patika lielās un mazās kurpes.
  • Man atmiņā paliks vismazākās botas – ķīniešu meitenēm.
  • Es uzzināju, ka senos laikos Ķīnā meitenēm lauza pēdu kaulus, lai vilktu mazītiņas kurpes.
  • Es uzzināju no kāda materiāla gatavo apavus.
  • Uzzināju kas ir Uļjana Semjonova un cik liela pēda viņai ir.
  • Mani izbrīnīja, ka gadā tiek saražoti 24 miljardi snīkeru.
  • Patika Ozola apavi.
  • Vislabāk patika un interesēja protēzes, uzzināju, ka izmanto paralimpieši.
  • Izstāde bija interesanta.
  • Interesanti bija redzēt Maikla Džordana skīnerus.
  • Man patika viss, patika gida stāstījums, viktorīna.
  • Pārsteidz fakts, ka ķīniešu sieviete kāja ir tikai 7cm – “lotosa zieda kājiņa”.

Paldies par lielisko iespēju, skolēni un klases audzinātāja!


SKS

Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”

Februāra mēnesī  programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 5.b, 7.b un 8.b klašu skolēni piedalījās fonds “Viegli” organizētajā izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”.
7.b klases skolēni atzina, ka ļoti patika nodarbības ievads ar 10 jautājumiem, kas deva iespēju labāk iepazīt I. Ziedoni. Patika, ka izlaušanās istabā bija interesanti noslēpumi, uzdevumi ar kodu slēdzenēm,  uzdevumi, kas saistīti ar pasakām, mīklu minēšana. Patika, ka varēja darboties kopā ar klases biedriem un cienāja ar cepumiem. Kopumā laba ideja, lai ieinteresētu skolēnu literatūras lasīšanā. Istabas varēja būt lielākas. Kopumā skolēni pasākumu novērtēja ļoti atzinīgi.

5. b klases skolēni atzina, ka bija ļoti interesanti, jautri un izzinoši. Vairāki atzina, ka pirmo reizi piedalījās “izlaušanās spēlē”. Patika arī tas, ka pirms pasākuma bērniem vajadzēja sagatavoties, iepazīties ar I. Ziedoņa pasakām. Secināja, ka var uzlabot sadarbības prasmes.

8.b klases skolēni pēc skolotājas piedāvāta plāna veidoja savu recenziju par pasākumu.

 Paldies par lielisko iespēju, skolēni un klases audzinātājas!


SKS

“Sveču dienas tradīcijas” 

 24.02.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  Rīgas 84. vidusskolā viesojās  sveču darbnīcas meistari. Nodarbībā 1. klašu un 2.c klases skolēni iepazinās ar sveču liešanas vēsturi, tradīcijām un  katrs izgatavoja trīs sveces. Ar lielu aizrautību skolēni praktiski darbojās gan izlejot dažādas formas sveces, gan arī marmorējot tās. 

Skolēnu atziņas pēc nodarbības: 

  • es uzzināju dažādas sveču dienas tradīcijas, piemēram, ka sveces jāizlej labā garastāvoklī; 
  • uzzināju, ka senos laikos sveces gatavoja no taukiem; 
  • man ļoti patika gatavot sveces; 
  • vislabāk man patika, ka varējām katrs izvēlēties krāsas, kādas grib savai svecei;
  • man ļoti patika, ka katram bija citādāka svece, katra svece bija īpaša un skaista; 
  • man patika, ka varējām veidot sveces dažādās tehnikās; 
  • patika jaukā atmosfēra, katram sava darba vieta, interesants stāstījums par svecēm, sveču dienu; 
  • patika darboties, liet sveces, uzzināju daudz ko jaunu. 

  Paldies par lielisko iespēju! 


SKS

Koncerts “Priecīgi”

15.02.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 4.a un 8.a klašu skolēni VEF kultūras pilī  apmeklēja koncertcikla skolu jaunatnei “Mūzika Tev” koncertu “Priecīgi”

Ar prieku un aizrautību mūzikā dalījās grupa “Carnival Youth”, Gospeļu koris, solisti Grēta Grantiņa, Kriss Noa un reperis Fiņķis.

Skolēnu atziņas pēc koncerta:koncerta organizatorus es paslavētu par lielisku un jautru koncertu,

  • paldies par iespēju vienā koncertā dzirdēt tik daudz un dažādus mūziķus,
  • man ļoti patika koncerts, gribētu, lai tas būtu vēl garāks,
  • vēlos paslavēt koncerta vadītāju par gudru runu,
  • es pēc koncerta nevarēju beigt domāt par piedzīvotu, cik ļoti man patika,
  • patika koncerts, izgaismojums uz skatuves katrai dziesmai bija savādāks,
  • koncerta organizācija bija augstā līmenī, skaņa, gaismas, slaveni mūziķi,
  • es koncerta organizatorus paslavētu, jo viss bija izcili, viņi zina, ko dara un viņiem tas izdevās labi,
  • man patika-bija diezgan jautrs pasākums, bet prasījās, lai ir vairāk vieta, kur padejot,
  • pateicoties programmai “Latvijas skolas soma” varēju dzirdēt savu vienu no mīļākajām grupām “Carneval Youth“, kā arī klausīties Grētu Grantiņu
  • pirmo reizi biju tādā slavenu mūziķu koncertā,
  • noteikti gribētu vēlreiz aiziet uz tāda veida koncertu, ieteiktu visiem,
  • tas bija jautrs piedzīvojums,
  • visvairāk patika Fiņķis, es pirms tam par viņu neko nezināju,
  • ļoti patika, ka dziesmas bija ļoti jautra,
  • man koncerts ļoti patika, neskatoties uz to, ka man baigi nepatīk tādi koncerti, bet tas bija kaut kas labs,
  • bija vienkārši perfekti,
  • ļoti patika, būtu jauki ja varētu kaut kur līdzīgam atkal aizbraukt.

Paldies par lielisko iespēju, 4.a un 8.a  klašu skolēni un audzinātājas!


SKS

“Skolotājs Lancmanis”

9.02.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 2.b klases skolēni devās uz Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, piedalījās nodarbībās “Skolotājs Lancmanis”.

Nodarbības sākumā skolēni apskatīja Imanta Lancmaņa gleznas. Pasniedzēja pastāstīja dažādus “knifiņus”, kā var saskatīt gleznu dziļumā, kā arī, kas jādara gleznojot, lai tai piešķirtu  zīmējumam telpiskumu. Dabas skatu gleznās skolēni centās saskatīt pēc iespējas vairāk dažādus krāsu toņus. Nodarbības radošajā uzdevumā skolēni iejūtas mākslinieka lomā – uzdevums bija izvēlēties kādu detaļu no koka un to attēlot savā zīmējumā.Pēc tam skolēni ar lielu interesi apskatīja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Daļa no skolēniem šajā muzejā bija pirmo reizi.

Paldies par lielisko iespēju,
2.b klases skolēni un audzinātāja!


SKS

Filma “Mātes piens

Patiess prieks, ka 2.02.2022.  Rīgas 84. vidusskolas 10. un 11. klašu skolēniem programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros kino “Forum Cinemas” bija lieliska iespēja noskatīties latviešu spēlfilmu “Mātes piens”.
Jaunieši atzina, ka veiksmīgi pasniegts filmas emocionālais stāsts, kuru brīnišķīgi papildina Raimonda Tiguļa mūzika.  Pēc filmas noskatīšanās jaunieši atzina, ka labāk izprot laiku, kurā dzīvoja un auga filmas galvenā varone, tai skaitā jauniešu vecāki un vecvecāki. Jaunieši atzina, ka kino lielais ekrāns sniedz iespēju vēl vairāk iejusties filmas vidē.

Paldies filmas režisorei Inārai Kolmanei par ievadvārdiem un noskaņas radīšanu pirms filmas skatīšanās.

Paldies par lielisko iespēju,
10. un 11. klašu skolēni un audzinātājas!


SKS

Koncertstāsts “Ronja, laupītāja meita”

7.02.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 3.b un 3.c klašu skolēni VEF kultūras pilī  apmeklēja “Mūzika Tev” muzikālu stāstu “Ronja, laupītāja meita”.
Skolēnu iemīļotās grāmatas notikumi muzikālā stāstā ar dziedātājiem Elzu Rozentāli, Ralfu Eilandu, Ievu Paršu, Juri Kaukuli, Siguldas laikmetīgās dejas grupu un mūziķiem sagādāja dažnedažādus pārsteigumus un pozitīvas emocijas.

Paldies par lielisko iespēju, klašu skolēni un audzinātājas!


SKS

“Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs”

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 6.c klases skolēni apmeklēja Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, piedaloties muzejpedagoģiskā nodarbībās “Pārskata ekskursijā” un “Vecrīga leģendās un stāstos”.

“Pārskata ekskursijas laikā” muzeja pamatekspozīcijās skolēni guva priekšstatu par Rīgas pilsētas rašanos un Latvijas kuģniecības vēsturi. 14 muzeja zālēs redzēja gan izcilus kultūrvēstures un mākslas priekšmetus, gan ikdienā lietotas lietas, kas muzejā nonākušas gandrīz 250 gadu ilgajā tā pastāvēšanas laikā.

Vairāk skolēnus interesēja senie ieroči. Daudziem bija pārsteigums, ka “Rīgas Lielā Kristapa” skulptūras oriģināls atrodas muzejā.

Turpinājumā ekskursijā “Vecrīga leģendās un stāstos” skolēni gida pavadībā apskatīja dažādos Rīgas baznīcu gaiļus, uzzināja leģendas gan par Domu baznīcu, gan citām ievērojamām vietām. Skolēnus pārsteidza spoku stāsti par Sv. Pētera baznīcu. Vairums skolēnu atzina, ka uzzinājuši daudz ko jaunu par vairākām svarīgām vietām Vecrīgā un par Rīdzenes seno gultni.

Pēc ekskursijas skolēni veidos radošo darbu “Mans video stāsts”. Paldies latviešu valodas un literatūras skolotājai Sandrai Paegle un sociālo zinību skolotājai Dacei Vilertei!

Paldies par lielisko iespēju piedalīties aizraujošā pasākumā,
6.c klases skolēni un audzinātāja!


SKS

Koncertlekcija “Ziemassvētku pasakas”

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  23.12.2022. Rīgas 84. vidusskolas sākumskolas klašu skolēniem piedalījās interaktīvā koncertā “Ziemassvētku pasakas”. Tā bija lieliska dāvana pirms došanās!

 Paldies! 


SKS

Interaktīvā tiešsaistes nodarbība „Zinātnes un mākslas krustpunkti”

 Programmas 20.12.2022. “Skolas soma” ietvaros  Rīgas 84. vidusskolas 5.abcd, 4.ab klašu skolēni  piedalījās interaktīvā tiešsaistes nodarbībā „Zinātnes un mākslas krustpunkti”. 

Interaktīvā nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas vēsturisko pilnmetrāžas spēlfilmu “Dvēseļu putenis”, tika  rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus.  

Skolēni ar lielu aizrautību piedalījās interaktīvajās nodarbībās, guva jaunas zināšanas un dažāda spektra emocijas.  

 Paldies par sniegto iespēju! Skolēni un skolotāji


SKS

“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”

14.12. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.b klases skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.

Tas bija teātra uzvedums ar darbības secību un kulmināciju momentiem, kas ieveda skolēnus dizaina, mākslas, izglītības, amatniecības un zinātnes mijiedarbības pasaulē. Nodarbību veidoja patstāvīgā ekspozīcija ar laikmetīgās mākslas elementiem, kurā mākslinieciskā veidā, izmantojot visus cilvēka maņu orgānus, katrs varēja interaktīvi iepazīties gan ar mākslas, gan kultūras kopumā fenomeniem.
Skolēni ar lielu aizrautību piedalījās pasākumā, guva daudz jaunas zināšanas un pozitīvas emocijas.

Paldies par lielisko iespēju,
2.b klases skolēni un audzinātāja.


SKS

“Ziemassvētki džungļos”

 7.12. 2022. programmas Latvijas skolas soma” ietvaros 5.a klase apmeklēja kino Splendid Palace un skatījās filmu “Ziemassvētki džungļos”. 

“Ziemassvētki džungļos” stāsta par desmitgadīgo Paulu, kuras ģimene pārcēlusies uz eksotisku valsti, jo tēvs ir ģeologs un strādā zelta raktuvēs. Paula ilgojas pēc Ziemassvētkiem, taču ko darīt, ja nav ziemas? Izrādās, Paulas jaunais draugs Ahims ir dzirdējis, ka arī džungļu biezoknī sastopams Ziemassvētku šamanis. Plāns ir rokā! Tomēr bērni nenojauš, cik bīstami un aizraujoši piedzīvojumi viņus sagaida ceļā: pazemes alas, džungļu gari, kanibāli, neparasti dzīvnieki un daudz kas cits! 

 Skolēni atzina, ka filma bija interesanta un aizraujoša, ieteiktu noskatīties vienaudžiem. 

 Paldies par doto iespēju,
5.a klases skolēni un audzinātājs. 

att


SKS 

Filma “Janvāris”

 16.11.2022. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 10. – 12. klašu skolēni apmeklēja kino teātri Splendid Palace, kur bija iespējams noskatīties  filmu “Janvāris”.

Skolēnu pārdomas pēc filmas noskatīšanās:

  • Man ļoti patika filma, kā arī tās perspektīvas no pusaudžu puses tā laika periodā. Man patika mūsdienīgā pieskaņa dažādām scēnām un, protams, barikāžu laika vizualizācija un atveidošana, nežēlojot pieejamos līdzekļus.
  • Filma raisīja pārdomas, cik īstenībā žurnālistiem un video operatoriem ir bīstams darbs šādās situācijās, jo viņiem ir jātiek vistuvāk, lai mēs pārējie cilvēki varētu par to zināt.
  • Man ļoti patika šī filma! Bija ļoti patiesi realitātei attēloti pusaudži, kā viņi uzvedās, skats uz apkārtējo pasauli un tās notikumiem un pusaudžu domāšana. Man patika ka nebaidījās izvedot nepatīkamu galveno tēlu – viņš bija egocentrisks, emocionāls pusaudzis,  kurš pieļāva kļūdas. Kopumā jāsaka godīgi labākā latviešu filma ko es esmu redzējusi, neskaitot “Dvēseļu puteni”.
  • Noskatoties filmu, mani pārņēma nostalģiska baiļu sajūta, kas lika novērtēt visu, kam mūsu radinieki ir gājuši cauri.
  • Ļoti patika tas, kā filma tika veidota un tās galvenā doma. Video no barikāžu laika lika man saprast, cik viss tas bija īsts un aizdomāties par to, cik man ļoti ir paveicies, ka nepiedzīvoju to bailīgo laiku.  Tomēr arī, cik ļoti es lepojos ar savu tautu un visiem cilvēkiem, kas to laiku izdzīvoja un izvēlējās padalīties ar savām atmiņām. Tā bija ļoti mākslinieciski labi parādīta un ļāva man izjusties mākslinieku lomā un ieskatīties viņu ikdienas dzīvēs tajos laikos.
  • Šī filma lika aizdomāties kāda bija ikdienas dzīve 1991. gadā, par tā laika vērtībām. Manuprāt, filma “Janvāris” ir ļoti mākslinieciska, tur ir dažādi notikumi un fakti, bet nav plūstoša sižeta. Tas it kā liek pašam domāt vai pat aizpildīt sižeta “tukšumus”. Filma raisīja pārdomas par savu nākotni, būtību, likteni. Kas es esmu šobrīd un kas es būšu nākotnē?
  • Interesanta ideja stāstīt notikušo caur jaunieša perspektīvu, kurš pats filmē svarīgus notikumus Latvijas vēsturē, bet filma palika aizraujoša tikai uz beigām.
  • Filma nebija nekas apbrīnojams. Manuprāt, patiesība par pašām barikādēm bija ļoti maz un pat īsti nesajutu kaut kādu īstu patriotisku sajūtu filmas laikā.
  • Pēc filmas skatīšanās, es biju pārsteigts, cik kvalitatīvu un iespaidīgu filmu, latviešiem ir iespējams uztaisīt.
  • Filma ir kvalitatīvi nofilmēta, ir estētiski patīkami skatīties, bet sižets mani neinteresēja, brīžiem likās skumīgi. Man nepietika tā sižeta. Tāda sajūta, ka nav konkrēts novirziens , it kā tur ir par mīlestību, bet tas nav baigi atklāts, pašas barikādes ir, bet tikai pašas beigās . It kā ir doma un vēstījums, bet tāda sajūta, ka nav atklājuši līdz galam un autoriem gribējās parādīt to dzīvi, sajūtas, bet pārāk liels plašums paņemts un nav spēts izklāt visu pilnībā. Beigās līdz galam nav saprotamas , jo tur ir atvērts nobeigums. Bet atsevišķa pateicība par izvēlētām dziesmām filmā.
  • Man patika filmas atmosfēra un mūzika, kas tika likta fonā, tā lika it kā “pārnesties” laikā. Interesanti bija tas, ka arī atspoguļoja barikādes, kas parādīja reālo dzīves situāciju 90 gados Latvijā. Režisors arī norādīja, ka filmā tika atrodami autobiogrāfiski motīvi, kas vairāk iepazīstināja mani kā skatītāju ar tā laika dzīvi un deva lielāku priekšstatu par to, kāda jaunība bija tā laika jauniešiem.

Paldies par doto iespēju!
Rīgas 84. vidusskolēni un audzinātājas.


SKS

“Marmorēšana”  un izstāde “Grāmata Latvijā” 

3.11.2022. 7.b klases skolēni  programmas Latvijas skolas somas ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, piedaloties  “Marmorēšana” nodarbībā un piedaloties “Orientēšanās spēlē”.

7.b klases skolēnu atziņas pēc pasākuma:
– Marmorēšana bija kaut kas pavisam jauns un interesants! Bija iespēja izpausties un uzzināt, kas ir marmorēšana un kā un kur šos mākslas darbus var pielietot.
– Orientēšanās bija lielisks veids, kā uzzināt dažādus faktus par rakstniekiem un viņu privāto dzīvi. Kā arī kārtīgi apskatīt bibliotēkas telpas un apskatīt Rīgu no augšas.

Pasākumi Latvijas Nacionālajā bibliotēkā bija bezmaksas.

Paldies par izzinošajām un radošajām nodarbībām,
7.b klases skolēni un audzinātāja.


SKS

“Mana Magadana”

16.11.2022. programmas  “Latvijas skolas soma” ietvaros 9. klašu skolēniem bija iespēja noskatīties Liepājas teātra aktiera un režisora  Ērika Vilsona ar monoizrādi “Mana Magadana”. Monoizrādes pamatā ir Ērika Vilsona bērnības atmiņas par deportācijām, viņa mammas Zentas Vilsones vēstules un trimdā sarakstītie dzejoļi, kā arī dienasgrāmatas fragmenti par Ērika Vilsona 2013. gada braucienu uz Magadanu kopā ar režisori Dzintru Geku un fondu “Sibīrijas bērni”.

Skolēnu spilgtākās atziņas pēc izrādes noskatīšanās:

  • Monoizrāde bija emocionāli piepildīta un saistoša. Raisīja dziļas pārdomas par to, ka mums ir jānovērtē katrs brīdis, kas dots būt kopā ar saviem mīļajiem.
  • Ļoti iespiedās atmiņā frāze, lai aizejot mājās, nepaspēlējam telefonā spēlītes, bet piezvanām saviem vecvecākiem, lai apjautājamies, kā klājas. Es arī to izdarīju un jutos labi. Cik viedi vārdi – “vecam cilvēkam neko vairāk nevajag kā tikai uzmanību un sirdssiltumu”.
  • Man lika aizdomāties par šobrīd notiekošo Ukrainā, viesās skumjas, bet tajā pašā laikā atvieglojuma sajūta, ka Latvijā valda miers.
  • Arī manai ģimenei šim laikam ir bijis jāiet cauri, mans vectētiņš piedzima Sibīrijā. Pēc šīs izrādes vēl vairāk izpratu tā laika cilvēku traģēdiju.
  • Mani fascinēja aktiera spēle, kā viens aktieris varēja noturēt uzmanību mūsdienu jauniešiem. Biju pārsteigta, ka skolas biedri ar tādu interesi un pietāti vēroja šo izrādi. Tā bija dziļa, lika aizdomāties par vispārcilvēciskam vērtībām.
  • Patika, ļoti patika. Nekad nebiju iepriekš bijis uz monoizrādi. Tas izrādes dziļums, ko spēja parādīt viens aktieris, bija vārdiem neaprakstāms.
  • Bija interesanti vērot kādiem paņēmieniem aktieris attēlo dažādus notikumus. Izrāde patika.
  • Esmu redzējis filmas par šo laiku, bet šī izrāde bija tik īpaša. Skatoties sajutu aktiera personisko pieredzi tik ļoti, ka kļuva cilvēcīgi žēl tieši viņa ģimeni, viņu pašu. Sāpi, kas aktierī mīt kā cilvēkā varēja sajust visas izrādes laikā.
  • Izrāde rosināja domāt par vēstures notikumiem un cēloņu likumsakarībām.
  • Man patika, ka aktieris izrādes laikā mūs uzrunāja personīgi, viņš ieinteresēja, manuprāt, katru no mums. Par to liecināja pilnīgais klusums visas izrādes laikā.

Paldies par doto iespēju noskatīties šo īpašo mono izrādi!
9. klases skolēni un audzinātājas.


SKS

“Mārtiņi”

4.11. Rīgas 84. vidusskolā programmas  “Latvijas skolas somas” ietvaros viesojās Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skola”.

Skolēniem bija lieliska iespēja iepazīties ar Mārtiņdienas tradīcijām. Bērni piedalījās  3 aktivitātēs.

Izzinošajā nodarbībā skolēni iepazinās ar Mārtiņdienas tradīcijām, tika demonstrēti dažādi uzskates materiāli  – labība, salmu maskas, lelles, rakstaini cimdi.  Skolēni arī  piedalījās mīklu minēšanā, tautas dziesmu skaitīšanā.

Meistarošanas nodarbībā  katra klase darināja kāda dzīvnieka  – gaiļa, kazas, vilka vai lāča. Uzzināja no kādiem materiāliem senos laikos gatavoja maskas.

Mūzikas un spēļu nodarbībā  skolēni dziedāja, dejoja, rotaļājās, spēlēja dažādas spēles, maskojās.

Bērnu sejās varēja manīt patiesas emocijas un nesamākslotu prieku. Pasākuma beigās visas klases pulcējās kopā, kur varēja dižoties viens otram ar savu veikumu masku gatavošanā. Katra klase arī nodziedāja savam dzīvniekam atbilstošu dziesmu un saņēma diplomu par veiksmīgu dalību pasākumā.

  1. klašu skolēnu atziņas:
  • Man ļoti patika viss pasākums, vairāk kā 2 stundas pagāja nemanot
  • Man patika gatavot masku, tas bija grūti
  • Man patika gatavot masku, es gribētu iemācīties gatavot visu dzīvnieku maskas
  • Man patika dziedāt tautas dziesmu, priecājos, ka man uzdāvināja veiksmes zīmuli
  • Man patika uzzināt daudz dažādas lietas par Mārtiņiem
  • Man patika minēt mīklas
  • Rotaļas un spēles bija ļoti interesantas
  • Man patika, ka ar kopā ar klasi varēja rotaļāties un darboties
  • Man patika vadītāju skaistās maskas
  • Man patika, ka mūs nopēra ar kadiķi, tas bija tāpēc, lai būtu veseli
  • Man patika dzirdēt dažādas Mārtiņdienas tradīcijas
  • Man patika viss
  • Man patika, ka viss bija interesanti un dažādi
  • Man patika redzēt dažādus mūzikas instrumentiņus
  • Man patika, ka šī diena bija citādāka nekā ikdienā – uzzināju ļoti daudz
  • Man patika, ka katra klase gatavoja cita dzīvnieka masku un pēc tam visi varējām tās parādīt citiem
  • Man patika, ka bija jautri
  • Man patika dziedāt un iet Mārtiņdienas rotaļās
  • Es ļoti gribētu vēl šāda veida pasākumu
  • Man patika, ka klase saņēma pirmo  kopīgo diplomu par dalību interesantajā pasākumā

Liels paldies Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skolai” par jautro un izzinošo pasākumu, 1. klašu skolēni un audzinātājas.


SKS

“Pasakas no pirmsākumiem līdz mūsdienām”

21.oktobrī 2.b, 2.c, 3.b, 3.d, 4.a un 4.b klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  piedalījās izglītojošā  stāstījumā un lasījumā “Pasakas no pirmsākumiem līdz mūsdienām”.

Nodarbības laikā skolēni izzināja latviešu tautas un pasaules pasaku vēsturi, kā arī iedziļinājās latviešu tautas pasakas lasījumos un sarunā par pasakās ieslēpto latvietības kodu un tēliem – gļēvuļiem un varoņiem, ko tie mums māca. Skolēni ieskatījās latviešu pasaku autoru daiļradē, kopīgi analizēja tēlus un salīdzināja ar mūsdienu dzīves prasībām.

Nodarbības noslēgumā bija saruna par pasaku rakstīšanas algoritmu un  par pasaku nepieciešamību un tematiku mūsdienās.

Skolēnu atziņas pēc pasākuma:

  • mums patika, ka vadītājs dziedāja un attēloja rāvējslēdzēja balsi;
  • mēs uzzinājām jaunas spēles, kas pasakām ir cita versija;
  • mēs dzirdējām divas jaunas pasakas par velnu un pogu;
  • mēs uzzinājām, ka vadītājs ne tikai raksta grāmatas, bet arī dzied;
  • mēs iepazināmies ar Raiti Zapacki;
  • mēs klausījāmies, dziedājām un spēlējāmies;
  • mums patika pogu stāsts, uzzinājām, ka grāmatas uztaisīja 7000 gadus atpakaļ
  • mēs uzzinājām, ka senās pasakas pat bija šausmu stāsti, patika klausīties un ari padejot;
  • patika, ka beigās varējām ar Raiti Zapacki pat nofotografēties;
  • uzzinājām daudz dažādas lietas par pasakā, pasmējāmies, padziedājām, padejojām.

Paldies par lielisko iespēju piedalīties nodarbībā,
skolēni un skolotājas!


SKS

Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”

 “Latvijas skolas somas” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas  8.d un 7.c klašu skolēni  19. un 21.oktobrī   apmeklēja fonda “Viegli” I. Ziedoņa klasi, piedaloties  izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”.

Tā bija izzinoša izlaušanās spēle veidota pēc escape room principa, kur skolēniem  bija jāveic dažādi savstarpēji saistītu uzdevumu virknējumi, kas attīsta caurviju prasmes – lasītprasmi, radošumu, sadarbību un līdzdalību. Izlaušanās spēles laikā skolēni šos uzdevumus veica trīs izlaušanās istabās, kuras balstītas trīs Imanta Ziedoņa pasakās – Kroko un DilsPasaka par Pogu un Pasaka, kurā spēlējas, spēlējas, kamēr sāk spēlēt. Ar jautājumu un atbilžu spēli nodarbības ievaddaļā skolēni papildināja zināšanas par Imanta Ziedoņa personību un daiļradi.

Skolēnu atziņas pēc pasākuma:

  • man ļoti patika izlaušanās istabas, labprāt gribētu pamēģināt arī citu istabu uzdevumus;
  • netradicionāls risinājums, lai piesaistītu jauniešus un iesaistītu kultūrmantojuma saglabāšanā, man ļoti patika;
  • vienreizēja un neatkārtojama sastapšanās ar Ziedoni un viņa meistarīgajām vārdu spēlēm, risinot dažādus uzdevumus;
  • man šī nodarbība sniedza zināšanas, jo pirms nodarbības bija nedaudz jāsagatavojas, nodarbības laikā sniedza prieku un gandarījumu, ka varam kopā kā klase veikt šo uzdevumu;
  • pirmkārt, prieks, ka varējām ar klasi būt kopā foršā, jaukā, nepiespiestā, omulīgā atmosfērā, otrkārt – pasākums bija tiešam jēgpilns un aizraujošs;
  • patika siltā, jaukā atmosfēra nodarbības sākumā, kā arī jautrā un radošā atmosfēra izlaušanās istabā;
  • pasākums ļoti patika, guvu zināšanas un lieliski pavadīju laiku.

Paldies par iespēju piedalīties
šajā lieliskajā piedzīvojumā,
skolēni un audzinātājas.


SKS

“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”

Laika posmā no 29.09. – 20.10.  programmas  “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.a, 3.a, 3.c un 4.c  klašu  skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.

Tas bija teātra uzvedums ar darbības secību un kulmināciju momentiem, kas ieveda skolēnus dizaina, mākslas, izglītības, amatniecības un zinātnes mijiedarbības pasaulē. Nodarbību veidoja patstāvīgā ekspozīcija ar laikmetīgās mākslas elementiem, kurā mākslinieciskā veidā, izmantojot visus cilvēka maņu orgānus, katrs  varēja interaktīvi iepazīties gan ar mākslas, gan kultūras kopumā fenomeniem

Skolēnu atziņas:

  • garāžā, kurā rādīja eksperimentus;
  • šļūkt pa slidkalniņu;
  • iet pa tumšo tuneli;
  • patika planetārijā skatīties zvaigznes;
  • stikla krēsls;
  • maģija;
  • ilūzijas;
  • patika braukt ar trolejbusu ekskursijā;
  • patika Teslas spole;
  • spogulis, kur varēja iekāpt iekšā;
  • lidošanas ilūzija;
  • būt kopā ar klasi;
  • es uzzināju kaut ko jaunu par zvaigznēm;
  • man patika, ka pasākuma laikā nevarēja lietot telefonus, interesants bija planetārijs;
  • ļoti patika eksperimenti garāžā;
  • patika paštaisīts kalns, eksperimenti, tunelis;
  • tur bija ļoti skaistas zvaigznes un viss bija interesants
  • es uzzināju daudz par zvaigznēm;
  • patika domāšanas uzdevumi, nodarbība garāžā sagādāja prieku;
  • interesants likās krēsls ar adatām, tur viss bija skaists;
  • es uzzināju, kur atrodas Polārzvaigzne, Greizie rati
  • man patika stāstījums par zvaigznēm;
  • man patika, ka bija dažādi skaisti veidoti mākslas objekti.

Paldies par lielisko iespēju,
skolēni un audzinātājas.


SKS

Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”

 Ilgāk par mirkli nekas nespēj būt, un vairāk par mirkli mums neiegūt, reiz teicis Imants Ziedonis. Tieši šāda pārliecība šodien, 17.10.2022.,  guva apliecinājumu 7.d klases skolēnu acīs, izejot no Imanta Ziedoņa klases rīkotās izlaušanās spēles  “Blēņas un pasakas” telpām. Ja vien būtu iespēja atkārtot atraktīvo grupu darbu, šodien laiku neviens neskaitītu.

Jau ierodoties Imanta Ziedoņa klasē, skolēni pārbaudīja savas zināšanas par autoru, tā daiļradi un personību. Neformālā gaisotnē, baudot piedāvāto cienastu, skolēni tika iedalīti trijās grupās. Drīz vien katra grupa jau atradās savā telpā, no kuras izeja bija atkarīga vien no pašu atjautības un erudīcijas. Kā atzīst paši skolēni, nemaz tik vienkārši nebija. Uzdevumi aptvēra plašu prasmju spektru – te matemātika, te fizika, darbmācība, ģeogrāfija, literatūra. Arī darba pietika visiem, jo izlaušanās spēle bija vērsta uz kopīgu sadarbību un stratēģiju plānošanu.

Ko par šo dienu saka paši jaunieši? Samanta atzīst, ka izlaušanās spēle bija ļoti interesanta. Robertam patikusi uzdevumu neparedzamība un kreatīvā pieeja Ziedoņa pasaku apguvē. Laura visvairāk novērtējusi iespēju pavadīt laiku kopā ar klasesbiedriem daudz citādākā atmosfērā. Nikola piebilst, ka nācies cītīgi domāt, bet kopumā bijis aizraujoši. Eduards, savukārt,  novērtē idejas autoru spēju ieinteresēt skolēnus par Imantu Ziedoni un viņa daiļradi.

Vai mums patika? Domājam, visvairāk to apliecina mobilie telefoni, kas divas stundas atradās uz palodzes, neviena neaiztikti un neizmantoti. Jā! Mēs sakām Ziedonim un novēlam arī citām klasēm izbaudīt izlaušanās spēles atraktīvo garšu!

Jauku un emocijām bagātu rudeni vēlot,
7.d klase un audzinātāja.


SKS

Latvijas Dabas muzejs

13.10.2022. 3.b klases skolēni programmas Latvijas skolas soma ietvaros devās uz Latvijas Dabas muzeju.
Skolēnu atziņas pēc pasākuma:

  • mēs uzzinājām, ka dzīvnieki, kuri bija muzejā, agrāk bija īsti,
  • mēs uzzinājām, ka āpši ir ļoti tīrīgi dzīvnieki,
  • mēs redzējām dažādas dzīvnieku mājas,
  • interesanti bija uzzināt, kā dzīvo skudras, uzzinājām par skudru darba pienākumu sadali, par skudru karalieni,
  • mums ļoti patika ekskursija, varēja daudz ko uzzināt, dažas lietas jau zinājām,
  • es pirmo reizi redzēju zobenzivi, īstu ametistu, zeltu,
  • muzejs bija ļoti liels, daži bijām pirmo reizi, mums patika dinozauru izstādīte,
  • interesanti bija sajusts zemestrīci,
  • bija interesantas spēles,
  • mums ļoti patika, ka bija tik daudz skaisti taurenīši,
  • interesanti bija redzēt mamuta izbāzeni,
  • patika dažādi akmeņi un minerāļi.

Paldies par iespēju apmeklēt Latvijas dabas muzeju,
3.b klases skolēni un audzinātāja.


“Marmorēšana”  un izstāde “Grāmata Latvijā” 

13.10.2022. 5.c klases skolēni  programmas Latvijas skolas somas ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, piedaloties  “Marmorēšana” nodarbībā un apmeklējot izstādi “Grāmata Latvijā”.
Skolēni iepazinās un izmēģināja senu papīra dekorēšanas tehniku – marmorēšanu. Izvēloties savu krāsu salikumu, skolēni veidoja rakstu uz ūdens virsmas, no kura tas tika pārnests uz papīra. Katra skolēna darbs bija unikāls un neatkārtojams.
Izstāde  “Grāmata Latvijā” par  grāmatas attīstību Latvijas teritorijā no pirmsākumiem līdz mūsdienām. Īpašs akcents ekskursijā tika  likts uz skolēnu iesaisti un līdzdarbošanos ekspozīcijā.
Pasākumi Latvijas Nacionālajā bibliotēkā bija bezmaksas.

Paldies par izzinošajām un radošajām nodarbībām,
5.c klases skolēni un audzinātāja.


Nodarbība virtuālajā realitātē “ Mūzika un skaņa”

10.10. un 11.10.2022. Latvijas skolas somas ietvaros 5.bcd, 6.abcd, 7.ab klašu skolēniem bija lieliska iespēja piedalīties virtuālās realitātes nodarbībā “Mūzika un skaņa”.

Virtuālās realitātes nodarbība sniedza iespēju ne tikai sadzirdēt, bet arī ieraudzīt mūzikas vēsturi. Skolēniem  bija iespēja iepazīt Latvijā radītu piemēru, kurā ar tehnoloģiju palīdzību apvienota mūzika, virtuālā realitāte un stāsts par Latvijas dabu. Sasaiste bija arī ar fiziku, kino un teātri.

Skolēni ar lielu interesi piedalījās šajās nodarbībās.

Paldies par izzinošo nodarbību,
skolēni un skolotāji!


Izstāde “Purvītis”

13.10.2022. Latvijas skolas somas ietvaros 10.a klases skolēni Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā apmeklēja izstādi “Purvītis”.

Ainavistam veltītā jubilejas retrospekcija aptver dažādu daiļrades periodu darbu izlasi no Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājuma – lielākā saglabājušos mākslinieka gleznu un grafiku kopuma, ko papildina eksponāti no Liepājas un Tukuma muzeju kolekcijām un vairākām privātkolekcijām – Belēviču ģimenes, Andra Kļaviņa, Zuzānu un citām.

Jaunieši paralēli izstādes apmeklējumam pildīja vēstures un sociālo zinātnes skolotājas  sagatavotos uzdevumus.

Paldies par sniegto iespēju,
10.a klases skolēni un skolotāja.


“Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”

6.10.2022. programmas  “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.d klases skolēni devās uz Rīgas Zoo dārzu, piedalījās ekskursijā  “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”.

Ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja iepazīt ne tikai dzīvniekus, bet arī to saistību ar dažādām Latvijas pilsētām. Gida pavadībā skolēni iepazinās ar dažādu pilsētu ģerboņiem, noskaidroja, kurā Latvijas novadā pilsēta atrodas un pārrunāja kāpēc tieši šāds ģerbonis pilsētai piemērots. Ekskursija Rīgas Zooloģiskajā dārzā skolēniem radīja interesi un ar lielu entuziasmu viņi piedalījās nodarbībā.

Atsauksmes no bērniem:

  • Man patika pāvi.
  • Man patika, ka varēja pataustīt ezi.
  • Man patika sacensības.
  • Man ļoti patika kamieļi un pūces.
  • Bija jauki, ka gides stāstīja par dzīvniekiem, kā viņus sauc un cik viņiem ir gadu.
  • Man patika, ka varēju iepazīt dzīvniekus, kurus līdz šim nezināju.
  • Man ļoti patika ekskursija, jo bija interesanti.
  • Man patika meklēt Latvijas pilsētas un redzēt to ģerboņus un meklēt kas kopīgs ar dzīvniekiem.