Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”
Novembra mēnesī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 6.a un 6.d klašu skolēni piedalījās fonds “Viegli” organizētajā izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”.
Skolēnu atziņas:
Mums vajadzēja prast sadarboties, rūpīgi izlasīt tekstu, pielietot matemātiskās prasmes, lai iegūtu kodu, prast lasīt karti, lai noskaidrotu trūkstošās Ēģiptes pilsētas, prast klausīties, prast pastāstīt, kas redzams fotogrāfijās un citas dzīvē noderīgas prasmes.
Daudz uzzinājām par I. Ziedoni. Mums patika, bija interesanti un izzinoši.
Paldies par izzinošo piedzīvojumu!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”
23.10. projekta “Latvijas skolas somas” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 7.a klase devā uz Nacionālo teātri, lai redzētu un iepazītu teātri no otras puses. Mēs kā skatītāji esam bijuši teātri, bet šoreiz mums bija lieliska iespēja paskatīties, kas tad teātrī īsti notiek, saprast, kā veidojas un top izrāde, kā strādā aktieri. Mēs pabijām gan mēģinājumā telpā, gan redzējām dažādus rekvizītus, kā arī bijām frizētavā un grimētavā, kur aktieri pārtop par dažādiem lugas tēliem. Bijām arī zem lielās skatuves, kur izrādes laikā notiek dažādas pārbūves, tāpēc tur atrasties nedrīkst. Un izrādās, ka aktierim ir īpaša tradīcija, kas jādara tad, kad lugas eksemplārs nokrīt zemē. Mums ļoti patika iepazīt teātri no otras puses.
Skolēnu viedokļi par ekskursiju
“Man ļoti patika ekskursija jo teātris mani interesē .”
“Man personīgi ļoti patika, jo aktieris Ivars Kļavinskis ļoti interesanti stāstīja .”
“Bija ļoti interesanti un arī jautri. Patika, kā stāstīja un uzzināju daudz ko jaunu, kaut gan biju arī ekskursijā uz Ventspils teātri.”
“Man patika uzzināt, apskatīt un redzēt lietas, kas notiek aiz skatuves un pašā teātrī.”
“Man teātris patika, jo redzēju ko neredzētu un varēju piedzīvot to, ko dara un redz aktieri.”
“Man ļoti patika šī ekskursija. Bija ļoti interesanti un fascinējoši. Pats aktieris bija interesants un ļoti smieklīgs. Man patika, kā viņš ļāva ķirbjus uzvilkt un fotografēties ar torti. Šī ekskursija bija lieliska, vēlētos vēlreiz.”
“Man patika, bija interesanti. Pats teātris ļoti krāšņs un grezns.”
Paldies par lielisko pieredzi!
“Mārtiņi”
9.11. Rīgas 84. vidusskolā programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros viesojās Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skola”.
1. klašu skolēniem bija lieliska iespēja iepazīties ar Mārtiņdienas tradīcijām. Bērni piedalījās 4 aktivitātēs.
Izzinošajā nodarbībā skolēni iepazinās ar Mārtiņdienas tradīcijām, tika demonstrēti dažādi uzskates materiāli – labība, salmu maskas, lelles, rakstaini cimdi. Skolēni arī piedalījās mīklu minēšanā, tautas dziesmu skaitīšanā.
Meistarošanas nodarbībā katra klase darināja kāda dzīvnieka – gaiļa, kazas, vilka vai lāča. Uzzināja no kādiem materiāliem senos laikos gatavoja maskas.
Mūzikas un deju nodarbībā skolēni dziedāja, dejoja, rotaļājās, spēlēja dažādas spēles, maskojās.
Paldies – 1. klašu skolēni un audzinātājas!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
30. novembrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 5.d klases skolēni bija Nacionālajā teātrī, piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Vislielāko sajūsmu izraisīja iespēja uzkāpt uz lielās skatuves. Pārsteidza tas, cik ļoti laicīgi aktieriem ir jāierodas teātrī pirms izrādes, lai paspētu uzlikt grimmu. Bērni uzzināja, ka uz skatuves ir lifts, kāpēc pie tā jābūt īpaši uzmanīgiem, kā arī bija iespēja redzēt, cik daudz dažādu telpu ir teātrī.
Paldies par interesanto piedzīvojumu – 5.d klases skolēni un audzinātāja!
Izrāde “Burvju māksla senatnē un mūsdienās”
1.11.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 4.abcd, 7.b., 8.b, 9.ab, 11.ab un 12.ab klašu skolēniem bija lieliska izspēja piedalīties izrādē “Burvju māksla senatnē un mūsdienās”.
Iluzionists Edžus sniedza informāciju un vēstures faktus par šo seno profesiju, demonstrējot dažādus trikus un ilūzijas. Izrādes laikā ar skolēnu līdzdarbību demonstrēja vēsturisko ceļu no iluzionisma pirmsākumiem līdz mākslas formas laikmetīgajām izpausmēm.
Paldies par lielisko iespēju
“Mana brīvība”
1.11. Rīgas 84. vidusskolas 9.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Splendid Palace”, kur noskatījās filmu “Mana brīvība”.
Filma ir balstīta uz vēsturiskiem notikumiem, kas vēsta par pagājušā gadsimta 80. gadu beigām Latvijā, kad gaisā jaušamas pārmaiņu vēsmas.
Jauniešu atsauksmes:
- Filma ir par atmodas laiku. Tā mani rosināja vakarā aprunāties ar vecvecākiem. Tā izvērsās ļoti interesanta saruna!
- Domāju, ka daudzi no mums pat nespēj uztēloties, ka cilvēki tajā laikā nevarēja būt brīvi, nevarēja izteikt savas domas. Bija jārēķinās, ka pat pats tuvākais var nodot, tikai lai glābtu “savu ādu”.
- Brīvība – cik katrs un kā par to ir samaksājis – izjukušas ģimenes, pieviltas cerības, izjukusi karjera, cilvēku nāve… Bieži nenovērtējam, ka dzīvot brīvā Latvijā ir laime.
- Atmodas laiks. Nodevība. Cīņa. Patiesa mīlestība. Empātija – šis viss raksturo filmu.
- Apbrīnoju, ka galvenā varone nebaidījās iet pretī nepatikšanām, zinot, ka var arī zaudēt visu.
- Filma rosināja aizdomāties par lietām, kurām ikdienā nepievēršam uzmanību, par vērtībām.
- Grūti bija uztvert filmas galveno domu, protams, sapratu, ka tās bija par “Atmodas laiku”.
Paldies programmai “Latvijas skolas soma”!
“Marmorēšana” un orientēšanās spēle “Gaismas pilī”
Laika posmā no 4.10 – 1.11. Rīgas 84. vidusskolas 7.abd klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur piedalījās gan radošajā darbībā, gan orientēšanās spēlē.
Radošajā darbnīcā tika uzzināts par marmorēšanu, kā arī katrs varēja izveidot savus darbiņus un izmēģināt savas prasmes šajā interesantajā mākslas tehnikā.
Orientēšanās spēlē bija jāatrod kartē atzīmētie karodziņi un jāsameklē atbildes uz jautājumiem. Skolēni iepazina Latvijas Kultūras kanona un bibliotēkas daudzveidību.
Skolēnu atziņas:
- Marmorēšana ļoti patika. Iedziļinājāmies marmorēšanā kā darbībā. Varējām izpausties, neskatoties uz to, ka krāsa dodas brīvplūsmā ūdenī.
- Orientēšanās mums, kā jau klasei ar sacīkšu garu, bija kā sacīkstes. Katra grupiņa gribēja būt pirmie, kas visu atbildēs pareizi. Mums tas izdevās lieliski!
- Patika, bijām priecīgi, ka izdevās ne tikai pastrādāt, bet arī izstaigāt bibliotēku un pat uzbraukt uz 11. stāvu.
- Iegūtas zināšanas un jauna pieredze, kopā ar klasi lieliski pavadīts laiks.
- Viss patika! Interesanti bija marmorēt un pēc tam iepazīt bibliotēku orientējoties.
- Daudzi no mums šajā ēkā bija pirmo reizi.
- Patika, ka pasākums bija radošs un dažāds. Varēja gan iejusties mākslinieka lomā, gan iegūt zināšanas spēles veidā.
- Ar nepacietību gaidīsim tālāko – marmorēšanas darbu projekta ietvaros veidosim par grāmatu vāciņiem.
Paldies par interesantajām nodarbībām!
Lampiņas, cūciņas, ķēpīgas lietas, vārdi un kodi, pareizās pogas, kartes lasīšana un pazudušo pilsētu atklāšana – tā ir tikai neliela daļa no piedzīvotā Ziedoņa klases izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”, kuru 30.oktobrī veica Rīgas 84.vidusskolas 6.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Ziedonis teicis: “Klase jau arī ir tas, ko mums jāiedibina – visus kopā un atsevišķi, lai par mums saka: tie ir labas klases.”
Paldies Ziedoņa klasei par interesanto spēli! Mēs nu ar pārliecību varam apgalvot, ka 6.c ir labas klases kolektīvs!
”Zaļš un vēl zaļāks
20.oktobrī Rīgas 84. vidusskolas 2.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja izstādi “Zaļš un vēl zaļāks”. Šo apmeklējumu padarīja vēl jēgpilnāku tas, ka skolēniem tika izdalītas darba lapas, kuras apmeklējuma laikā bija jāaizpilda. Bērniem ļoti patika meklēt atbildes uz jautājumiem, pierakstīt un krāsot. Izstādē bija lieliska iespēja pataustīt daudzu koku mizas un salīdzināt tās, uzzināt, kā radušies dažādu krāsu pigmenti, kā arī iepazīties ar mākslinieku gleznām, kurās skarta dabas aizsardzības tēma.
No izstādes skolēni iedvesmoti, lieliskā noskaņojumā devās uz skolu! Un rudens brīvdienas varēja sākties!
Paldies par zaļo piedzīvojumu!
“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”
Laika posmā no 17. – 18.10.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.b un 3.c klašu skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.
Tas bija teātra uzvedums ar darbības secību un kulmināciju momentiem, kas ieveda skolēnus dizaina, mākslas, izglītības, amatniecības un zinātnes mijiedarbības pasaulē. Nodarbību veidoja patstāvīgā ekspozīcija ar laikmetīgās mākslas elementiem, kurā mākslinieciskā veidā, izmantojot visus cilvēka maņu orgānus, katrs varēja interaktīvi iepazīties gan ar mākslas, gan kultūras kopumā fenomeniem.
Paldies par lielisko piedzīvojumu– skolēni un audzinātājas.
17.10.2023. Rīgas 84. vidusskolas 8.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz “Vizium”, kur piedalījās 3D mākslas darbnīcā un datoranimācijas darbnīcā.
3d mākslas darbnīcā skolēni iepazina mūsdienu audiovizuālajā mākslā aktuālo trīs dimensiju mākslas aspektu. Skolēniem tika demonstrēti mākslas darbu piemēri, kur dažādu mērķu sasniegšanai izmantoti 3D objekti, kā arī guva priekšstatu, kā 3D mākslas darbi papildina kopējo mākslas darba uztveri. Skolēniem bija iespēja praktiski darboties vienā no divām jomām: “Kultūrvides objekta 3D vizualizācija” vai “Oriģināla 3D mākslas objekta izveide”.
Datoranimācijas darbnīcā skolēni iepazina animāciju kā specifisku audiovizuālās mākslas veidu. Skolēniem tika demonstrēti datoranimācijas piemēri, t. sk. latviešu animācijas filmu fragmenti, piemēram, Latvijas Kultūras kanonā iekļautā filma “Vanadziņš”, skaidroti datoranimācijas izveides principi. Skolēni, darbojoties ar mūsdienīgām tehnoloģijām un specializētām programmām paši veidoja datoranimācijas darbu.
Paldies par interesantajām nodarbībām!
“Ceļojums pagātnē”
11.10. Rīgas 84. vidusskolas 3.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās radošajās nodarbībās “Ceļojums pagātnē”. Nodarbības notika, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejam sadarbojoties ar Latvijas Nacionālo bibliotēku.
Atziņas pēc pasākuma:
Bērniem patika šis pasākums. Dzelzceļa muzejā bija iespēja iepazīties ar dažādu laiku vilcienu vagoniem. Sēdējām pirmajā Latvijā ražotajā vilciena vagonā, kuram pēc 2 gadiem būs 100 gadi. Turējām rokās vecās biļetes un mēģinājām iejusties 3.”klases pasažieru lomās. Tad mūs iepazīstināja ar elektrovilcienu, kurš bija ar koka krēsliem un kopš 2006.gada vairs nekursē. Visvairāk bērniem patika vagons cietumnieku pārvadāšanai. Vienā kabīnē varēja būt sasēdināti pat 36 cietumnieki.
Bērni bija patiesi pārsteigti, ieejot Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Lielākā daļa to apmeklēja pirmo reizi. Nodarbībā zīmēja savu atklātnīti, kurai pēc tam ar spiedu uzspieda līnijas un vietu pastmarkai.
Paldies par lielisko iespēju, 3.a klases skolēni un audzinātāja.
Turaidas muzejrezervāts
3.10. 2023. 9.a un 11.b klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Turaidas muzejrezervātu”.
11.b klases skolēni apskatīja muzeja pamatekspozīciju – tā bija alternatīva mācību stunda “mācos muzejā”, kur skolēniem bija jāveic pētījums. Savukārt 9.a klases skolēni rakstīja recenziju par ekspozīciju “Klaušinieks. Saimnieks. Pilsonis”
Skolēni atzinīgi novērtēja dažādās aktivitātes, ar prieku iesaistījās uzdevumu veikšanā.
Paldies par lielisko iespēju –9.a un 11.b klašu skolēni un vēstures skolotāja.
“Zaļš un vēl zaļāks”
Kādā siltā un vēl ļoti zaļā septembra dienā, 2.A klase nonāca Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstādē bērniem “Zaļš un vēl zaļāks “!
Tas tik bija viens zaļš piedzīvojums! Viss zaļš: zaļš prieks, zaļas gleznas, zaļas domas un zaļas zināšanas!
Zaļu domājām, zaļu darījām, zaļu pētījām, zaļu rakstījām, zaļu uzzinājām!
DABA – DABA – DŪ!
Paldies par lielisko iespēju programmai “Latvijas skolas soma”!
Padomju slepeno bunkurs
28.septembrī, saulainu laikapstākļu pavadīti, programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, 8.d klases skolēni devās ekskursijā uz Līgatni, lai izzinātu vienu no slepenākajiem padomju laika objektiem – varas elites bunkuru ar segvārdu “Pansionāts”.
Zinoša gida pavadībā skolēni nokļuva 9 metrus zem zemes, pilnībā iejūtoties izdzīvošanas apstākļos. Pēkšņi ikdienas mierīgā rutīna bija zudusi – bija jādomā, kā pazemes ejās tiek nodrošināts skābeklis, kā aparatūra, kas jau padomju gados skaitījās ne tā jaunākā, spēja nodrošināt sakarus ar ārpasauli krīzes gadījumā, kā varas elite spētu no Līgatnes slepenā bunkura vadīt valsti utt.
Te skolēni varēja pārbaudīt savas vēstures, ģeogrāfijas, matemātikas un fizikas zināšanas, pētot slepenās kartes, meklējot un sasaistot dažādus objektus, vērojot, pēc kāda principa darbojas vecās gaisa ventilācijas sistēmas. Papildus pašu interesei izzināt šo slepeno mītni, gids nepārtraukti rosināja skolēnus domāt padomju laika manierē, uzdodot jautājumus un uzdevumus, kuru izpilde mūsdienu skolēnam nemaz tik pašsaprotama nav.
Ekskursijas noslēgumā skolēni baudīja pusdienas tipiskā padomju laika ēdnīcā, sajūsminoties par izteiksmīgajiem plakātiem pie sienām.
Ziniet, kas bija patiešām lieliski? Pazemē interneta pieslēgumiem nebija nozīmes, jo nekas nedarbojās, tāpēc šī ekskursija tika izbaudīta ar klātesamību un patiesu sajūsmu.
Paldies sakām vēstures skolotājai Inesei Skrindai, kura veltīja savu brīvo laiku, lai dotos kopā ar mums iepazīt citādo!
8.d klases skolēni un audzinātāja
“Marmorēšana” un orientēšanās spēle “Gaismas pilī”.
21.09.2023. 7.c klases skolēni programmas Latvijas skolas somas ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, piedaloties “Marmorēšana” nodarbībā un orientēšanās spēlē “Gaismas pilī”.
Marmorēšana skolēnos veicināja domapmaiņu par grāmatas kā informācijas nesēja lomu senāk un mūsdienās, radīja izpratni par grāmatas dizaina nozīmi šajā kontekstā, kā arī iepazīstināja dalībniekus ar marmorēšanas tehniku. Darbnīcas sākumā dalībnieki apskatīja grāmatas no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma ar marmorētiem dizaina elementiem, izteica savus minējumus par šo grāmatu nozīmīgumu senāk un dalījās ar savu viedokli par grāmatas lomu mūsdienās. Darbnīcas praktiskajā daļā katrs skolēns, izvēloties savus krāsu salikumus un intensitāti, veidoja rakstu uz ūdens virsmas, no kuras tas tika pārnests uz papīra.
Orientēšanās spēles uzdevums bija pievērst uzmanību detaļām, unikāliem Latvijas Nacionālās bibliotēkas vēstures un krājuma materiāliem, kā arī interesantām vietām arhitekta Gunāra Birkerta projektētajā ēkā. Spēle piedāvāja uzzināt daudzveidīgus faktus par Latvijas kultūras kanona vērtībām.
Paldies par izzinošajām un radošajām nodarbībām, 7.c klases skolēni un audzinātāja.
Kinolektorijs “Iepazīsties – LEĻĻU KINO!”
Mācību gada izskaņā Rīgas 84. vidusskolas 2.a un 4.a klašu skolēniem programmas „Latvijas skolas somas“ ietvaros bija lieliska iespēja doties uz Rīgas kinostudiju – uz SIA filmu studiju „Animācijas brigāde”, piedalīties kinolektorijā „Iepazīsties- Leļļu kino”.
Pasākumu laikā skolēniem tika radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei. Skolēni uzzināja kā top dažādas skaņas, kā ierunāti filmās dzirdamie dialogi, kāda nozīme montāžai, muzikālajam noformējumam. Šos un citus kino tapšanas noslēpumus atklāja filmu studijas Animācijas Brigāde animācijas filmu veidotāji.
Skolēni atzina, ka nodarbība bija ļoti interesanta!
Paldies par lielisko iespēju –skolēni un audzinātājas!