Latvijas skolas soma (2025./2026. m.g.)

25. un 26.09. 3.a un 3.c klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Ropažu novadu  – Amatu māju. Skolēni ar lielu interesi apskatīja un aptaustīja senos amatu darbarīkus, interaktīvi izzināja to nosaukumus, kā arī iepazinās ar amatnieku un mākslinieku darba gala produktiem – mucām, keramikas un galdniecības izstrādājumiem u.c.
Mākslas pedagoģes, keramiķes Ievas Meijeres vadībā skolēni tuvāk iepazina senā podnieka un mūsdienu keramiķa darbu un instrumentus. No seno laiku amatniecības pārceļoties uz mūsdienām, bērni iejutās dizainera lomā, paši izgatavojot spēļu vilciņus, dūceņus vai māla trauciņus.
Nodarbības noslēgumā skolēni iesaistījās sarunā par amatnieku un mākslinieku darba atšķirībām un dalījās ar piemēriem, ko paši redzējuši savā apkārtnē. Tādējādi skolēni nostiprināja izpratni par jaunapgūtajiem jēdzieniem un guva vērtīgu pieredzi, iepazīstot gan tradīcijas, gan radošo procesu.
Paldies!

24.09. 2025. 7.b klase programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Ventspils zinātnes centru “Vizium”. Skolēni piedalījās divās radošajās darbnīcās, kas veicināja interesi par STEM  jomām – zinātni, tehnoloģijām, inženieriju.
Trīs dimensiju (3D) mākslas darbnīca
Darbnīcā skolēni jaunie mediju mākslas un dizaina speciālistu vadībā iepazina mūsdienu audiovizuālajā mākslā aktuālo trīs dimensiju mākslas aspektu. Viņi skatījās piemērus, kā 3D objekti tiek izmantoti mākslas darbos, un atklāja, kā šie objekti papildina kopējo mākslas darba uztveri.
Skolēni iepazinās gan ar laikmetīgo audiovizuālo mākslu, kur 3D elementi kļuvuši par neatņemamu sastāvdaļu, gan paši veidoja savus darbus. Atbilstoši vecumposmam viņi praktiski darbojās divās jomās“Kultūrvides objekta 3D vizualizācija” vai “Oriģināla 3D mākslas objekta izveide”. Rezultātā tapa gan oriģināli 3D mākslas darbi –  sākot no mūzikas vizualizācijām un animācijas fragmentiem līdz pat 3D pašportretiem – gan arī kultūrvēsturisku objektu digitālās vizualizācijas.
 Digitālā foto darbnīca
Darbnīcā skolēni papildināja savas zināšanas par Latvijas mākslas norisēm -izzināja gan Latvijas mākslas vēsturisko mantojumu, gan ieguva ieskatu laikmetīgajā mākslā.
Skolēni iepazinās ar digitālās fotomākslas aspektiem: foto izveides un digitālās apstrādes pamatprincipiem, kā arī apskatīja izcilus foto mākslas paraugus. Skolēni uzzināja, kā fotogrāfija pārtop par mākslas darbu, un paši praktiski darbojās ar specializēto tehniku. Darbnīcas noslēgumā tapa oriģināli digitālās fotomākslas darbi, kuros skolēni izmantoja apgūtos specefektus un radošas idejas.
Paldies par jauno pieredzi!

23.04.2025. Rīgas 84. vidusskolas 7.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Ziedoņa klasi.
Pat pelēki drēgnais laiks nespēja sabojāt labo noskaņojumu pēc aktivitātēm Ziedoņa klasē. Tur bija iespēja iepazīt I. Ziedoņa daiļradi, gan strādājot grupās un atbildot uz jautājumiem, gan risinot daudzveidīgus uzdevumus 3 izlaušanās istabās. Šī aktivitāte ļāva izbaudīt sacensību garu un pārbaudīt savu prasmi sadzirdēt un sadarboties.
 Paldies!

23.09.2025. 9.c un 9.d klašu  skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros  apmeklēja “Turaidas muzejrezervātu”.
Skolēni  rakstīja recenziju  un veica pētījumu par Klaušinieku māju, gida pavadībā apskatīja Turaidas muzejrezervāta Mežaparka taku.
Paldies par lielisko iespēju –9.cd klašu skolēni un vēstures skolotāja.

16. un 23. septembrī 8. klašu skolēni programmas “Skolas somas ietvaros” devās mācību ekskursijā uz Durbes pili un piedalījās interaktīvā pastaigu ceļojumā par Imanta Ziedoņa bērnības un jaunības takām.
Durbes pilī skolēniem bija orientēšanās spēle, kuras gaitā bija jāmeklē noteiktas vietas, objekti, jāpaskaidro, kāpēc pilij ir dažādas formas logi, jāsaskaita dižpriedes zari un cik pēdu garš ir akmens tilts, jāmeklē interjera priekšmeti pilī un jāuzmin, ar ko tās īpašnieki kurināja siltā ūdens boileri, jo nebija nemaz tik viegli izšķirties par pareizo atbildi starp malku, bērza tāsīm, akmeņoglēm un čiekuriem.
Ekskursijas turpinājumā mēģinājām “Noķert Ziedoni!” – izbaudījām izzinošu un radošu piedzīvojumu, kas veltīts Imanta Ziedoņa dzīvei un daiļradei. Tā laikā skolēni iepazina dzejnieka domas, darbus un personību, kā arī aktīvi pildīja krustvārdu mīklu un sacerēja dzejoli. Īpašs paldies Tukuma E.Birznieka – Upīša 1. pamatskolas direktorei, kas, ieraudzījusi svešus bērnus rosāmies ap I. Ziedoņa informācijas stendu, pilnīgi negaidīti piedāvāja mums ne vien apskatīt dzejnieka I.Ziedoņa skolas ēku, bet arī uzkāpt nesen restaurētajā tornītī, lai no augšas apskatītu izdaudzināto Tukuma smukumu.
Paldies skolotājai Sandrai par rūpīgi izplānoto ekskursiju! Tā skolēniem dāvāja zināšanas, aizrautību, emocijas un skaistu kopā būšanas laiku.