Rīgas 84. vidusskolā 17. un 18. decembrī Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centra vadītāja Dita Raiskuma novadīja vairākas STEM nodarbības.🤔
📌1.b,1.c, 1.d, 2.d klasēs tika novadītas nodarbības par tēmu *“Mēs veidojam savu klasi – noteikumi un saliedēšana”.*
Skolēni pētīja noteikumu nozīmi mājās, skolā un klasē, aktualizējot noteikumu nozīmi atšķirīgās vidēs. Praktiskajā daļā skolēni grupās analizēja problēmsituācijas, strādāja ar esi/centrs izveidotām darba lapām, diskutēja, zīmēja. Tika izveidots “Noteikumu koks”. Atziņa pēc nodarbības – noteikumi ir drošība.
📌2.a, 3.a, 3.c, 3.d klasēs tika novadītas nodarbības par tēmu *“Es jūtu. Es saprotu. Es rīkojos”.* Skolēniem mācīja pārvaldīt impulsīvu uzvedību, atpazīt emocijas un veidot cieņpilnas attiecības. Nodarbības vadītāja rosināja skolēnus atšķirt emocijas, nosaukt tās vārdā un apzināties to ietekmi. Sadarbojoties tiek izveidots saraksts: “Kā mēs gribam justies klasē”. Praktiskajā daļā skolēni analizē situācijas, apgūst kustību vingrinājumus emociju pārvaldīšanai (elpa, “stop” poza, 5 maņu metode u.c.) un strādā ar esi/centrs izveidotajām darba lapām, kurās veido savu miera plānu.
📌4.c, 5.b klasēs tika novadītas nodarbības par tēmu *“Problēma + Ideja = Mēs rīkojamies”* , attīstot empātiju, atbildību, līdzdalību un izpratni par procesiem sabiedrībā.
Nodarbība bija interesanta. Skolēniem bija iespēja mācīties atpazīt savas vērtības, mācīties saprast, kā viņu vērtības ietekmē viņu izvēles un rīcību ikdienā. Nodarbībā tika analizētas dažādas situācijas ar kurām skolēni saskaras klasē. Sadarbojoties grupā tika izstrādāts rīcības plāns pašu izvēlētai problēmsituācijai. Atziņa – katrai problēmsituācijai ir risinājums.🤗
Paldies Ditai Raiskumai par interesantām un pārdomātām nodarbībām.👍👏
ESF Plus projekts
“STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” (Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001)
Rīgas 84. vidusskola no 2025.gada 8.oktobra ir iesaistījusies Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) īstenotajā projektā “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”.
Projekta mērķis- nodrošināt izglītojamajiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības (PL) jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.
Īstenošanas laiks: līdz 2028.gada 31.maijam.
Projekta mērķa grupa: 1.-12. klašu izglītojamie.
Norišu jomas: fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija, dabaszinātnes, matemātika, tehnoloģijas; pilsoniskā līdzdalība -vispārējās izglītības standartos definētā pilsoniskās līdzdalības caurviju prasme.
Norise – papildus formālajai izglītībai organizēta izglītojoša praktiska nodarbība plašākai mācīšanās pieredzei, mācību satura tematu padziļinātai apguvei, intereses un izpratnes veicināšanai.
Projektā iesaistītie zinātnes centri, uzņēmumi un biedrības piedāvās kvalitatīvas aktivitātes, balstītas izglītības programmās noteiktajos sasniedzamajos rezultātos. Tas nozīmē, ka izglītojamie ne tikai gūs aizraujošu pieredzi ārpus skolas, bet arī attīstīs zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas mācību procesā un turpmākajās karjeras izvēlēs.
2025./2026 mācību gadā katram skolēnam paredzēts finansējums divu šādu norišu apmeklējumam, bet nākamajos divos mācību gados četrām norisēm katru mācību gadu.
Projektu “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” VIAA īstenos līdz 2028. gada 31. augustam, un to līdzfinansē Eiropas Sociālais fonds Plus.




































