Kontakts

3. decembrī norisinājās projekta “Kontakts” noslēguma pasākums “Tur aiz mākoņiem ir saule”, kurā piedalījās projekta komanda un pašpārvalžu dalībnieki. Pasākuma mērķis bija atskatīties uz paveikto, izvērtēt veiksmīgo un apzināt jomas, kurām nākotnē pievērst lielāku uzmanību.
Pasākums sākās ar aktivitāti “Stāstu stāstiem”, kas ātri vien radīja brīvāku un atvērtāku gaisotni – cilvēki sāka smaidīt, sarunāties un justies drošāk. Pēc iesildīšanās dalībnieki tika sadalīti grupās, lai pārrunātu galvenos jautājumus par projekta norisi. Ikviens varēja izteikt savu viedokli – gan par labo, gan par izaicinājumiem.
Grupu darba laikā domas un komentāri tika pierakstīti uz mazām lapiņām. Vēlāk, saliekot tās uz tāfeles, izveidojās vienota un pārskatāma kopaina – uzreiz bija redzams, kur viedokļi sakrīt un kur atšķiras. Tas būtiski atviegloja turpmāko diskusiju.
Kad visas lapiņas bija sakārtotas, katra grupa prezentēja savus secinājumus. Uzmanīgi klausījāmies citu paustos viedokļus, piekritām, papildinājām un vietām arī draudzīgi diskutējām. Atgriezeniskā saite bija atklāta un konstruktīva – gan atzinīgi vārdi, gan ierosinājumi nākotnei, kas sniedza vērtīgu pienesumu gan komandai, gan pašiem dalībniekiem.
Protams, neizpalika arī kafijas pauze ar cepumiem – brīdis, kurā varēja atvilkt elpu, neformāli aprunāties un turpināt sarunas brīvākā atmosfērā. Kad oficiālā daļa bija noslēgusies, sarunas turpinājās vēl ilgi – valdīja sajūta, ka “Kontakts” dzīvo arī ārpus pasākuma rāmjiem, jo cilvēkiem patiesi gribējās turpināt sadarbību un kopā būšanu.
“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.- 2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”, 
“Kontakts 2025 – 1”, Nr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01

27. novembrī projekta “Kontakts” ietvaros norisinājās 5. klašu saliedēšanās pasākums “Visiem mums ceļš kopā ejams”.
Pasākuma mērķis bija veidot pozitīvu saikni starp 5. klašu skolēniem, attīstīt komunikācijas prasmes un sadarbību. Skolēni darbojās jauktās komandās, kopīgi veicot 10  uzdevumus, kas veicināja uzticēšanos, sadarbību un radošu domāšanu.
Pasākuma tiesneši bija izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki, kā arī 11.a un 8.b klašu skolēni. 

  • Korķu dēlis – komandai precīzi un ātri jāpiestiprina korķi pēc noteiktas secības. 
    Attīsta: savstarpējo koordināciju, uzmanību pret detaļām, spēju sadarboties tempu un secību ievērojot. 
  • Pārcel bumbiņu – ar flomāsteriem jāpārceļ bumbiņa no vienas bundžas uz otru, to nenometot. 
    Attīsta: komandā balstītu kustību saskaņošanu, pacietību un mierīgu kopīgu darbu. 
  • Lecīgās vardes – komandai kopā jāveic pēc iespējas lielāks skaits lēcienu ar lecamauklu. 
    Attīsta: komandas ritma izjūtu, savstarpējo atbalstu un vienotu kustību koordinēšanu. 
  • Bumbiņu konveijers – ar savstarpēji savienotām trubām jātransportē bumbiņas līdz traukam. 
    Attīsta: secīgu sadarbību, kopīgu stratēģijas izveidi un precīzu darbību saskaņošanu. 
  • Glāžu piramīda – ar speciālu konstrukciju jāuzceļ piramīda, glāzēm nepieskaroties ar rokām. 
    Attīsta: komandas komunikāciju, uzticēšanos, kopīgu lēmumu pieņemšanu un smalku koordināciju. 
  • Stāsti, zīmē, mini – komanda ar stāstījuma pavedieniem palīdz atminēt zīmēto kartītē. 
    Attīsta: aktīvu saziņu, radošu domāšanu, prasmi izteikties un uzklausīt komandas biedrus. 
  • Pinpong – izmantojot gāzes, saspēlēties pēc iespējas vairāk reižu, nenometot pinponga bumbiņu. 
    Attīsta: sadarbības precizitāti, uzmanību vienam pret otru un kopīgu kustību organizēšanu. 
  • Uzgriežņu tornis – izmantojot zīmuļus, jāuzbūvē pēc iespējas augstāks tornis no uzgriežņiem. 
    Attīsta: pacietību, savstarpēju atbalstu, mierīgu kopdarbu un detalizētu koordināciju. 
  • Lidojošais balons – komandai ilgāk jānotur balons gaisā. 
    Attīsta: komandas vienotību, ātru reaģēšanu un kopīgu mērķa sasniegšanu. 
  • Mēmais šovs – viens rāda, pārējie min kartītēs attēlotos jēdzienus. 
    Attīsta: neverbālās komunikācijas prasmes, uztveri, atbalstu un komandas saliedētību. 

Pasākuma noslēgumā skolēni atzina, ka, lai arī sākumā bija satraukti par sadarbību ar maz zināmiem vai nepazīstamiem skolas biedriem, uzdevumi izrādījušies interesanti un sadarboties nebija grūti. Skolēni īpaši atzinīgi novērtēja uzdevumu dažādību un iespēju darboties komandās, ieguva jaunus draugus un paziņas. 
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.–2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros, “Kontakts 2025 – 1”, Nr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01. 


29. oktobrī projekta “Kontakts” ietvaros notika nodarbība “Ar skatu uz tālākiem apvāršņiem”, kurā piedalījās 8.–12. klašu interesenti. Uz nodarbību bija uzaicināta psiholoģe un lektore Evita Štāle, kura vadīja praktisku, sarunās un pieredzes apmaiņā balstītu nodarbību par cieņpilnu komunikāciju.
Runājām par to, kas ikdienā visbiežāk sarežģī attiecības — pārpratumi, konfliktsituācijas, izvairīšanos no sarunas, grūtībām atvainoties, kā arī par komunikāciju caur ekrānu, kur nereti pazūd emocijas un cilvēka patiesā reakcija.
Nodarbībā veicām dažādus praktiskus uzdevumus — par acu kontaktu, klausīšanos un spēju dzirdēt, nevis tikai gaidīt savu kārtu runāt. Jaunieši aktīvi iesaistījās, dalījās ar piemēriem no savas pieredzes. Pārrunājām arī to, ka cieņa nav tikai vārds projektos, bet konkrēta rīcība — tā, kā mēs runājam, reaģējam un rīkojamies situācijās, kad rodas konflikti un neviens īsti nav gatavs atkāpties.
Secinājums ir vienkāršs: bez sarunas nav cieņas, bez cieņas konflikts tikai pieaug.
Un, protams, svarīgs ir arī līdzsvars — domājām, diskutējām, strādājām un izbaudījām tējas pauzi ar cepumiem, kas palīdzēja neformāli turpināt sarunas un vienkārši parunāties vienam ar otru.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.–2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros, “Kontakts 2025 – 1”, Nr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01.

Septembra laikā Rīgas 84. vidusskolā projekta “Kontakts” komanda vadīja četras nodarbības mūsu skolas 5. klasēm par cieņpilnām attiecībām. Šīs nodarbības bija projekta trešais posms – “Ceļa sākums mēdz būt grūts”.

Katrā nodarbībā mēs pastāstījām par cieņpilnu attiecību nozīmi un to, kā tās izpaužas ikdienā. Skolēni aktīvi iesaistījās – kopā izspēlējām dažādas situācijas un aktivitātes, kas parādīja, kā cieņa palīdz risināt nesaskaņas, sadarboties un justies droši klases kolektīvā. Praktiskie uzdevumi ļāva skolēniem pašiem piedzīvot un saprast, ka cieņa nav tikai teorija, bet ikdienas prasme, kas veido draudzīgas un veselīgas attiecības.

Kopumā četras nodarbības bija vērtīgas gan 5. klašu skolēniem, gan mūsu komandai – jaunākie dalībnieki guva izpratni par cieņpilnām attiecībām, bet mēs ieguvām pieredzi, vadot nodarbības un strādājot ar skolēniem praktiskā veidā.

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.- 2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”, “Kontakts 2025 – 1”, dNr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01


24. septembrī Rīgas 84. vidusskolas izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki piedalījās projekta “Kontakts” 2. aktivitātē  – “Kopīgs ceļa sākums – komandas saliedēšana!”. Šajā posmā sadarbojāmies ar āra dzīves apmācību centru “Pelēkais vilks”, kas sagatavoja virkni uzdevumu un aktivitāšu, lai mūs izaicinātu un saliedētu kā vienotu komandu.

Pasākuma laikā galvenā uzmanība tika pievērsta sadarbībai un komunikācijai dažādos līmeņos. Bija uzdevumi, kas trenēja verbālo saziņu – skaidri un precīzi izteikties, kā arī uzklausīt vienam otru, lai visiem būtu vienota izpratne par kopējo mērķi. Paralēli tika veikti arī uzdevumi, kuros runāt nedrīkstēja, tādēļ nācās izmantot žestus, acu kontaktu un citas neverbālās zīmes. Tas lika saprast cik būtiska ir spēja lasīt komandas biedru ķermeņa valodu un pielāgoties situācijai, pat ja sākumā tas šķita sarežģīti. Daļa aktivitāšu prasīja fizisku līdzdalību un savstarpēju uzticēšanos – piemēram, uzdevumi, kur jābalstās uz citu dalībnieku atbalstu vai precīzu kustību saskaņošanu. Šādas situācijas ļāva mums saprast, cik svarīgi ir uzticēties viens otram un paļauties, ka komanda atbalstīs un neļaus palikt vienam. Ne mazāk vērtīgi bija uzdevumi, kas pārbaudīja pacietību un prasmi sadarboties stresa apstākļos – tikai sadarbojoties un ieklausoties, bija iespējams sasniegt rezultātu.
Pasākums sniedza ne tikai jaunas zināšanas un prasmes, bet arī pozitīvu pieredzi. Mācījāmies gan klausīties, gan būt sadzirdētiem, gan arī pielāgoties dažādām situācijām. Visi uzdevumi kopā lika paskatīties uz komandas darbu plašāk – ne tikai kā uz sadarbību ideju līmenī, bet arī kā uz spēju būt atbildīgiem vienam par otru.
Pasākuma noslēgumā bija skaidrs, ka šīs pieredzes mums palīdzēs ne tikai turpmākajās projekta “Cieņpilni kopā” aktivitātēs, bet arī ikdienas darbā pašpārvaldē. Pasākums deva pārliecību par mūsu komandas spēku un pierādīja, ka, apvienojot dažādas prasmes un pieejas, var panākt daudz vairāk.
“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.- 2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”,  “Kontakts 2025 – 1”, Nr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01

11.09.   Rīgas 84. vidusskolas izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki tikās sēdē, lai uzsāktu jauno mācību gadu, apspriestu jaunas idejas un  projektu “Kontakts”.
Sēdi iesākām ar ledus laušanas spēli – “Meli vai patiesība”, kuras laikā pašpārvaldes dalībnieki “pamodās” un labāk viens otru iepazina.
Mūsu pašpārvaldes šī gada projekta komanda – Katrīna, Enija un Patrīcija iepazīstināja ar projekta “Kontakts” mērķi un būtību. Tālāk kopīgi tika sadalīti pienākumi, atbildības sfēras, izveidots darba plāns, lai veiksmīgi realizētu mūsu projektu  “Cieņpilni kopā”. Projekta galvenā būtība ir veicināt cieņpilnas attiecības mūsu skolā. Aktivitātes paredzētas pašpārvaldes dalībniekiem un 5.-12. klašu izglītojamajiem. Ar mūsu iecerēto aktivitāšu palīdzību izglītojamie labāk viens otru iepazīs, izpratīs, kas ir cieņa un kāpēc tā ir tik svarīga.
Kopumā labi pavadījām laiku, diskutējām un jau ar nepacietību gaidām projekta nākamā posma realizēšanu!
“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2025.- 2027. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”.
  “Kontakts 2025 – 1”, Nr. VP2025/3-44; PVM ID APS2072.01

“Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai” 2025

No 13.03. līdz 15.03. Rīgas 84. vidusskolas izglītojamo pašpārvaldes komandai bija iespēja apmeklēt trīs dienu mācības viesnīcā “Baltvilla SPA”, lai padziļinātu savas zināšanas par līdzdalību, novērtētu situāciju savā izglītības iestādē, kā arī apmainītos ar idejām un izstrādātu projekta pieteikumu. Mācības vadīja JSPA neformālās izglītības mācību vadītājas Brigita un Lība. Pēc mācībām mūsu komanda ir soli tuvāk, pretendējot uz finansiālu atbalstu projekta īstenošanai.

Dalībnieku atziņas pēc mācībām:
Izkāpām no savas komforta zonas, attīstījām savas zināšanas par līderību un līdzdalību, iesaistījāmies daudz dažādos uzdevumos, kas attīstīja mūsu komunikācijas un līderības prasmes. Uzzinājām daudz ko jaunu par to, kā strādā citu skolu pašpārvaldes un ko mēs varētu darīt labāk, lai uzlabotu mūsu skolas vidi. Esam ļoti pateicīgas par šo pieredzi un iespēju!

Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” tiek īstenota Jaunatnes politikas valsts programmas ietvaros ar mērķi stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību.


Kontakts


Kontakts


Kontakts


Kontakts


Kontakts


Pilsoniskās iniciatīvas mācības “Iniciatīvas izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” ietvaros.

Izvērtējot 216  pieteikuma anketas, Rīgas 84. vidusskolas  komanda bija to laimīgo 123 skolu skaitā, kuras izvēlētas  projekta mācībām.

No 12.03. līdz 14.03. Rīgas 84. vidusskolas izglītojamo pašpārvaldes komandai bija iespēja apmeklēt trīs dienu mācības Ādažos, lai padziļinātu savas zināšanas par līdzdalību, novērtētu situāciju savā izglītības iestādē, kā arī apmainītos ar idejām un izstrādātu projekta pieteikumu. Mācības vadīja JSPA neformālās izglītības mācību vadītājas Sigita un Santa. Tās bija interaktīvas, secīgas un ar aktīvu dalībnieku līdzdarbošanos. Pēc mācībām mūsu komanda ir soli tuvāk, pretendējot uz finansiālu atbalstu projekta īstenošanai.

Dalībnieku atziņa pēc mācībām:

Iepazinām jaunus cilvēkus, uzlabojām savas komunikācijas prasmes, stāstot savas domas un pieredzi, uzzinājām daudz jaunas saliedēšanās aktivitātes, kuras izmantosim klases un pašpārvaldes ietvaros, lai stiprinātu attiecības. Iemācījāmies kā rakstīt projekta pieteikumu. Ļoti novērtējam, ka mums bija šāda iespēja gūt neaizmirstamas atmiņas, zināšanas un draugus.

Tagad gan –  “Vajag tik rakt!”.

Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” tiek īstenota Jaunatnes politikas valsts programmas ietvaros ar mērķi stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību.


apr


att





Logo

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai” projekta „Atbalsts Rīgas skolu pašpārvalžu attīstībai ”Kontakts””

IZGLĪTOJAMO PAŠPĀRVALDES DARBA PAŠANALĪZE. PROJEKTA AKTUALIZĒŠANA, ATBILDĪBAS SFĒRU SADALĪŠANA.

13. septembrī Rīgas 84. vidusskolā, izglītojamo pašpārvalde tikās sēdē, lai apspriestu un uzlabotu izglītojamo pašpārvaldes darbu, izstrādātu darba plānu 2023./2024.mācību gadam, izrunātu par projektu “Kontakts” .
Iesākumā bija “ledus laušanas “ spēle, kas radīja atvērtāku un drošāku gaisotni. Turpinājumā jaunieši izvērtēja izglītojamo pašpārvaldes līdzšinējo darbību, apzinājās stiprās un vājās puses. Tika ģenerētas idejas, kas varētu uzlabot skolas mikroklimatu. Katrai grupai bija oriģināli priekšlikumi – daži no tiem tiks realizēti jau šajā mācību gadā vai tuvākajā nākotnē. Pēc tam izglītojamo prezidente Laura Līva Kasparinska un viceprezidents Rainers Andžāns iepazīstināja ar projekta “Kontakts” mērķi, uzdevumiem, plānotajām aktivitātēm. Izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki sadalīja atbildības sfēras un pienākumus, lai veiksmīgi varētu realizēt projektu “Kontakts”.

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2025. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”. Projekts Nr. VP2023/3-33; PVM ID APS1394


JSPA atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai”
projekta „Atbalsts Rīgas skolu pašpārvalžu attīstībai “Kontakts””
(Nr. VP2023/3-33; PVM ID APS1394)

Rīgas 84. vidusskolas Izglītojamo pašpārvalde  2022./2023.m.g. izstrādāja un iesniedza projektu, iegūstot 1200 Eur finansējumu projekta realizēšanai 2023./2024. m.g.

Projekta mērķis:
Izglītojamo psihoemocianālās  labbūtības stiprināšana.

Projekta mērķgrupa:
5. – 12. klašu izglītojamie, izglītojamo pašpārvalde.

Plānotie sasniedzamie rezultāti:

Projekta ietvaros tiks stiprināta izglītojamo pašpārvaldes komanda, kā rezultātā varēs aktīvāk piedalīties skolas vides uzlabošanā. 5. – 12. kl. izglītojamie iegūs izpratni par psihoemocionālās labbūtības nozīmi. Piesaistot speciālistus, izglītojamie iegūs izpratni par to, kā katrs var rūpēties par savu psihoemocionālo labbūtību. Piedaloties piedāvātajos pasākumos, izglītojamajiem būs iespēja lietderīgi un racionāli pavadīt laiku tiešā komunikācijā ar klases biedriem un vienaudžiem, kas stiprinātu piederību klases kolektīvam, skolas kopienai. Jūtoties piederīgi un psihoemocionāli droši, skolēni būs motivētāki arī mācīties.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2025. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros


Logo

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai”
projektam „Programma “Kontakts” Rīgas vispārējās izglītības iestāžu pašpārvaldēs”
(Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101)

Projekta “Kontakts”  izvērtēšana, uzdevumu izvirzīšana.

Mērķis –  projektā jauniegūto prasmju un  zināšanu analizēšana un izvērtēšana. Prasme izvirzīt turpmākos stratēģiskos mērķus.

15.novembrī Rīgas 84. vidusskolā projekta ietvaros Izglītojamo pašpārvalde tikās pašpārvaldes sēdē, lai pārrunātu projektā paveikto, ieguvumus, kā arī to, kas būtu pašpārvaldē jāuzlabo.

Iesākumā bija diskusija “Kāds ir mans ieguldījums, lai projekts veiksmīgi varētu notikt?”. Pēc tam bija darbs grupās. Uzdevums bija analizēt projekta laikā veidotos materiālus, atlasīt svarīgo, kas palīdzētu pašpārvaldei attīstīties kā komandai, kuras idejas no “Līdzdalības pēcpusdienas” un “Jaunās komandas saliedēšanas” pasākumu veidotajiem materiāliem/aktivitātēm varētu iedzīvināt un realizēt skolas dzīvē. Katra grupa ar uzdevumu tika veiksmīgi galā. Grupas prezentēja savu darbu, atbildot uz 2 jautājumiem. Kādi bija ieguvumi, piedaloties projektā? Kādi ir nākotnes plāni pašpārvaldes darbībā, realizējot iegūto pieredzi, zināšanas idejas pēc projekta?

Pēc uzdevumu veikšanas skolēni secināja, ka dalība projektā bija ļoti noderīga.

Paldies visiem, kas piedalījās šajā projektā un palīdzēja Izglītojamo pašpārvaldei!

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”. Projekts Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101


Logo

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai”
projektam „Programma “Kontakts” Rīgas vispārējās izglītības iestāžu pašpārvaldēs”
(Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101)

Izglītojamo pašpārvaldes saliedēšanās pasākums.

Mērķis – izprast sadarbības un komandas darba nozīmi. Aktualizēt darbu komandā. Spēja prezentēt sevi un iepazīstināt ar sevi. Prasme sastrādāties un būt drosmīgam.

9. novembrī Rīgas 84. vidusskolā projekta ietvaros Izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki tikās neformālā gaisotnē pasākumā “Izglītojamo pašpārvaldes saliedēšanās”. Bija prieks atkal satikt mentoru Rinaldu Rudzīti, kurš iepriekšējā pasākumā 18.10. “Līdzdalības pēcpusdiena” stāstīja par pilsoniskās līdzdalības nozīmi, tās izpausmes veidiem, kādas ir jauniešu iespējas līdzdarboties skolā un ārpus tās. Pirmā aktivitāte bija “Kas es esmu?” – dalībnieki vairāk iepazina gan sevi, gan citu, veidojot pāros otra “spēka vairogu”. Tad sekoja aktivitāte “Kurš ātrāk?”. Katras komandas mērķis bija izdomāt labāko stratēģiju, kā ātrāk izlīst caur virves apli. Abām komandām izdevās paveikt šo izaicinājumu ar smiekliem, entuziasmu, gribasspēku un sadarbošanos. Pirmā pasākuma daļa noslēdzās ar kafijas pauzi.

Otrajā daļā bija darbs mazākās grupās. Uzdevums – prast komandā sadalīt lomas, lai pēc iespējas veiksmīgāk varētu paveikt nākamo izaicinājumu – pēc parauga uzcelt lego konstrukciju. Grupas meklēja alternatīvus risinājumus, vairāk koncentrējās darbam, stratēģiski domāja, kā arī mēģināja tikt galā ar stresa situāciju, kad bija pēdējās minūtes līdz uzdevuma beigām. Pēc tam katra grupa analizēja paveikto. Vēlāk katrs Izglītojamu pašpārvaldes dalībnieks pildīja testu, kā rezultātā uzzināja, kāds tipa cilvēks ir katrs. Tā pašpārvalde uzzināja vairāk, kāda tipa cilvēki piedalās pašpārvaldē, kas ir prioritārais strādājot kopā. Noslēgumā skolēni pildīja pēdējo kopīgo uzdevumu “Bumbiņa ceļo”. Vajadzēja izmantot stratēģisko domāšanu, uzticēšanos viens otram, protams, arī būt gatavam riskēt. Komanda izvērtēja savas labās un sliktās īpašības un secināja, kā to varētu risināt un uzlabot labklājību Izglītojamo pašpārvaldē. Tika aizvadīta emocijām bagāta un atraktīva pēcpusdiena. Paldies mentoram Rinaldam Rudzītim!

#projektskontakts


Logo

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai”
projektam „Programma “Kontakts” Rīgas vispārējās izglītības iestāžu pašpārvaldēs”
(Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101)

LĪDZDALĪBAS PĒCPUSDIENA

Mērķis – izglītojamie izprot brīvprātīgā darba , līdzdalības nozīmi skolas attīstībā uz izglītojamo labbūtības sekmēšanā. Izglītojamo pašpārvalde informē izglītojamos par mērķiem, uzdevumiem, darba plānu, par iespēju iesaistīties komandā.

18. oktobrī Rīgas 84. vidusskolā projekta ietvaros Izglītojamo pašpārvaldes dalībnieki, 8. – 12. klašu pārstāvji, skolotāji, absolventi tikās neformālā gaisotnē pasākumā “Līdzdalības pēcpusdiena”.

Patiess prieks bija satikt skolas absolventus – Elizabeti Misgirdu un Kristoferu Valleru, kuri dalījās savos pieredzes stāstos par brīvprātīgo darbu, par darbošanos pašpārvaldē un savu karjeras izaugsmi.
Pēc tam mentors Rinalds Rudzītis stāstīja par pilsoniskās līdzdalības nozīmi, tās izpausmes veidiem, kādas ir jauniešu iespējas līdzdarboties skolā un ārpus tās.
Pēc nelielas kafijas pauzes dalībnieki darbojās grupās, kur diskutēja par to, ko un kā jaunieši iegūst darbojoties pašpārvaldē, kā jauniešu līdzdalība sekmē skolas attīstību un ietekmē labbūtību.
Noslēgumā Izglītojamo pašpārvalde iepazīstināja ar savu darba plānu, kā arī par iespēju iekļauties skolas Izglītojamo pašpārvaldes komandā.
Jaunieši atzina, ka ir ļoti svarīgi šāda veida pasākumi, kur neformālā gaisotnē satiekas dažādu klašu pārstāvji, kuri informāciju nodos tālāk savās klasēs. Iegūtās zināšanas un līdzdarbošanās turpmāk rosinās jauniešus iesaistīties brīvprātīgajā darbā. Jaunieši arī izrādīja interesi iesaistīties skolas Izglītojamo pašpārvaldes komandā.

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”.
Projekts Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101

Ieskatu pasākuma norisē vari apskatīt arī šeit>>>

att

 

Logo

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras atklātā projektu konkursa “Atbalsts izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstībai programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošanai”
projektam „Programma “Kontakts” Rīgas vispārējās izglītības iestāžu pašpārvaldēs”
(Nr. VP2022/3-25; PVM ID APS1101)

Rīgas 84. vidusskolas Izglītojamo pašpārvalde  2021./2022.m.g. izstrādāja un iesniedza projektu, iegūstot 1000Eur finansējumu projekta realizēšanai 2022./2023. m.g.

Informāciju atradīsiet šeit>>>

Konkursa mērķis: ir stiprināt izglītības iestādes Izglītojamo pašpārvaldes attīstību, sekmēt izglītojamo aktīvu pilsonisko līdzdalību un vairot izglītojamo labbūtību, tajā skaitā, sniedzot atbalstu jauniešiem Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai.

Plānotais rezultāts:  izglītojamie  būs ieinteresētāki iesaistīties skolas attīstības procesā. Dalība projektā sniegs iespēju saliedētai, motivētai izglītojamo pašpārvaldes komandai piesaistot aktīvākos skolas jauniešus, līdzdarboties dažāda veida pasākumos, projektos un skolas dzīves pilnveidošanā. Lai rosinātu jauniešus vēl vairāk aizdomāties par līdzdalību un lojalitāti savai skolai, 8. – 12. klašu izglītojamajiem tiks veidota “Līdzdalības pēcpusdiena”.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2022.-2024. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros